19 دی: وزرای خارجه مصر، اردن، امارات، بحرین، عربستان سعودی، عمان، قطر، کویت و مراکش روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا فورا رژیم صهیونیستی و حماس را به آتش‌بس وادار کند.
در این بیانیه که توسط وزارت خارجه مصر منتشر شده، آمده است: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که تمامی طرفین را آتش‌بس فوری و دائمی ملزم کند.
در ادامه این بیانیه ذکر شده است که هرگونه تلاش برای «از بین بردن مسئله فلسطین» که به قیمت جان فلسطینی‌ها و مردم منطقه و آوارگی مردم فلسطین منجر شود، غیرقابل قبول است.
در حالی که طبق گزارش‌ها، شمار شهدای حملات ۲۰ روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیش از ۷۰۰۰ و تعداد مجروحان به ۱۸۰۰۰ نفر رسیده است، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین خبر داد بیش از ۷۰ درصد قربانیان این حملات، کودکان و زنان هستند.
در عین حال و بیستمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» و حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مقاومت فلسطین همچنان به پاسخ موشکی و راکتی و مقابله با هدف‌گرفتن غیرنظامیان در غزه ادامه می‌دهد.
روزنامه عبری زبان «معاریو» در واکنش به این بیانیه نوشت، توافقنامه‌های سازش با کشورهای عربی در خطر هستند چراکه کشورهای «مصر، امارات، بحرین، عربستان، عمان، قطر و مراکش بیانیه مشترکی در محکومیت اسرائیل صادر و آن را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کردند».

  • نویسنده :
  • منبع :