19 دی: فرودگاه نجف به‌علت مشکل پیش‌آمده روی باند تا سه روز بسته اعلام شد و تمامی پروازها به این فرودگاه هم لغو شده است.
شهرفرودگاهی امام خمینی (ره) در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد: فرودگاه نجف به‌علت مشکل پیش‌آمده روی باند تا سه روز بسته اعلام شد.
در این اطلاعیه آمده است: طبق نوتام A۰۷۴۱/۲۳ فرودگاه نجف به مدت سه روز به‌دلیل تعمیرات بسته است. از این رو کلیه پروازهای نجف تا اطلاع ثانوی کنسل اعلام می‌شود. مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه و برای اطلاع از شرایط پروازها با دفاتر ایرلاین‌هایی که بلیت تهیه کرده‌اند یا شماره‌های ۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸ و ۰۹۶۳۳۰ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) تماس بگیرند.
فرودگاه امام خمینی (ره) این آمادگی را دارد در صورت درخواست هر یک از ایرلاین‌هایی که به مقصد نجف پرواز داشته‌اند برای تغییر مسیر به بغداد موافقت کند.
در این راستا محمدرضا فردی -معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)- به ایسنا اعلام کرد: ساعت ۶ صبح به وقت ایران، اطلاعیه هوانوردی از طرف فرودگاه نجف صادر شد که این فرودگاه به دلیل تعمیرات روی باند تا سه روز آینده تعطیل است و ‌هیچ پروازی را نمی‌پذیرد و بر اساس این نوتام (هشدار) هوانوردی، شرکت‌های هواپیمایی پروازهایشان را کنسل کردند. صبح امروز از فرودگاه امام خمینی یک پرواز داشتیم که از مسیر برگشت.
وی در پاسخ به اینکه آیا امکان اطلاع‌رسانی زودتر وجود نداشته بیان کرد: باید اطلاع داده می‌شد اما شاید اتفاقی بوده که ناگهانی رخ داده است. ما هم بر اساس اطلاعیه هوانوردی کار می‌کنیم که ممکن است زمان این تعمیرات و بسته بودن فرودگاه کمتر یا بیشتر هم شود.
معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره پروازهایی که لغو شده، اظهار کرد: همه شرکت‌های هواپیمایی که پروازهایشان را به نجف کنسل کردند، در حال برنامه‌ریزی برای فرودگاه بغداد هستند، زیرا این فرودگاه پروازها را می‌پذیرد و امروز صبح هم پرواز شرکت العراقیه به این فرودگاه انجام شد و بقیه شرکت‌ها هم برنامه‌ریزی می‌کنند که بتوانند پروازهایشان را انجام دهند؛ ما هم در فرودگاه امام خمینی آمادگی داریم که مجوزهای لازم را بدهیم تا پروازها به به فرودگاه بغداد انجام شود.
  • نویسنده :
  • منبع :