19 دی: وزیر کشور اعلام کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس تشکیل شده است و پس از اعلام نظر مراجع رسمی ظرف ۱۰ روز، هیات‌های اجرایی هم ظرف دو هفته باید صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند.
نشست ستاد انتخابات استان مرکزی به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، رؤسا و اعضای کمیته‌ها برگزار شد و وحیدی با اشاره به پایان فرآیند ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت کار را دنبال کنند.
وزیر کشور اضافه کرد: هیات‌های اجرایی باید مراقبت کنند و بدون هیچ حب و بغضی نظر مراجع رسمی و قانون را مدنظر قرار دهند.
وحیدی اذعان داشت: براساس قانون علاوه بر موضوع اخذ استعلامات، بررسی محلی نیز جزو وظایف هیات‌های اجرایی است که باید با حفظ کرامت و آبروی داوطلبین، امانت و محرمانگی انجام گیرد.
وزیر کشور ادامه داد: مرحله حساسی را در پیش داریم و بحث آبروی افراد و امانت نظام که باید هر دو را برابر هم در نظر بگیریم و مراقبت کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مرحله هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت صلاحیت‌ها را بررسی کنند.
وحیدی در این نشست با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است، گفت: مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است.
وی ادامه داد: از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم چراکه هیچ کشوری حتی کشورهایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند.
وزیر کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است.
وحیدی با تأکید بر اینکه نظام متعلق به شخص نیست، گفت: این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می کنیم این کار برای خداست‌.
وی ادامه داد: مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما با همه برادریم و این برادری و آداب اخلاقی ایجاب می‌کند برای خودمان و دیگران از مرزهایی که قانون مشخص می‌کند فراتر نرویم.
وحیدی یادآور شد: بی طرفی به معنای کم اهمیت بودن افراد نیست ولی در عین اهمیت، نگاه یکسانی به همه خواهیم داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :