19 دی: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز تحریم‌هایی را در ارتباط با حماس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه تحریم‌ های جدیدی را به بهانه‌ های واهی و مضحک علیه مقاومت فلسطین (حماس) وضع کرد.
بیانیه صادره از سوی این نهاد آمریکایی اضافه می‌کند: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده(OFAC)، دور دوم تحریم ها علیه مقامات کلیدی مرتبط با حماس و شبکه های مالی آن را اعمال کرد. اقدام امروز، دارایی های دیگر حماس و افرادی را هدف قرار می دهد که فرار از تحریم توسط شرکت های وابسته به حماس را تسهیل می کنند.
در این بیانیه آمده است: وزارت خزانه داری همچنین یک مقام حماس در ایران، (برخی از) اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) و همچنین یک نهاد مستقر در غزه را که به عنوان مجرای کمک های مالی غیرقانونی ایران به حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) عمل کرده است، هدف قرار داد.
«والی آدیمو» (Wally Adeyemo) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این باره ادعا کرد: اقدام امروز بر تعهد ایالات متحده برای از بین بردن شبکه های تأمین مالی حماس از طریق استقرار تحریم های ضدتروریسم و همکاری با شرکای جهانی مان برای محروم کردن حماس از توانایی برای بهره برداری از سیستم مالی بین المللی تأکید می کند! ما در انجام اقداماتی برای تضعیف بیشتر توانایی حماس درراستای انجام حملات با هدف قرار دادن بی امان فعالیت های مالی و جریان های مالی آن تردید نخواهیم کرد!
این در حالیست که به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: تحریم ۸ فرد مرتبط با حماس و ۴ نهاد به دلیل ارتباط آنها با این جنبش و سایر سازمان های طبقه بندی شده به عنوان تروریست روی داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :