19 دی: الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به رژیم صهیونیستی و متحدانش درباره حمله به ایران هشدار داد و گفت که چنین اقدامی ممکن است که باعث بروز جنگ جهانی سوم شود.
لوکاشنکو در اظهاراتی که خبرگزاری BelTA جمعه منتشر کرد، گفت: احتمال جنگ جهانی سوم منتفی نیست و ممکن است که از خاورمیانه شروع شود. چگونه؟ اگر آنها (اسرائیل و آمریکا) به ایران حمله کنند.
وی افزود: مساله این نیست که ایران آنها را تحریک می‌کند، بلکه این است که آنها ایران را تحریک و خشمگین می‌کنند.
رئیس جمهوری بلاروس گفت: آیا شواهدی دارید که ایران پشت حمله (حماس به اسرائیل) بود؟ اگر دارید این شواهد را روی میز بگذارید.
وی تاکید کرد که تاکنون شواهدی در این باره به دست نیامده است.
لوکاشنکو گفت، اینکه طرف‌های مناقشه از تسلیحات ساخت کدام کشورها استفاده می‌کنند، چیزی را ثابت نمی‌کند.
وی افزود: بله، موشک‌ها و پهپادها استفاده می‌شوند. اما پهپادها و موشک‌های شما هم در اوکراین استفاده می‌شوند. شاید این تسلیحات را کسانی از طرف‌های ثالث خریداری کرده و حماس آنها را خریده باشد. چقدر تسلیحات از اوکراین به آن منطقه رسیده است؟
رئیس جمهوری بلاروس ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها که ناوهای هواپیمابر و گروه‌های حمله هوایی را [برای ورود به عرصه جنگ احتمالی] اعزام کرده‌اند، حمله را از مدیترانه شروع کنند – البته فکر نمی‌کنم که تا این اندازه دیوانه باشند – برخی کشورها خصوصا ایران به آن پاسخ خواهند داد.
لوکاشنکو خاطرنشان کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که ناو هواپیمابر آنها از غرق شدن، بگریزد.
وی هشدار داد که بسیاری از شواهد حاکی از آن است که «ممکن است یک مناقشه جدی و یا حتی یک جنگ با استفاده از مرگبارترین تسلیحات شعله‌ور شود.
لوکاشنکو افزود: هیچ کسی، حتی آمریکایی‌ها که همه این مسائل را شروع کردند، نمی‌دانند که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

 
 


  • نویسنده :
  • منبع :