19 دی: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تغییر مسیر ناو هواپیمابر آیزنهاور از دریای مدیترانه به خلیج فارس خبر داد.
به گزارش الجزیره، این مقام پنتاگون اعلام کرد که این ناو هواپیمابر به محض ورود به تنگه هرمز، در آب‌های خلیج فارس مستقر می‌شود.
پیش از این رسانه های آمریکایی گزارش دادند که این ناو آمریکایی که در اقیانوس آتلانتیک مستقر بوده قرار بوده به دریای مدیترانه برود و به ناو گروه جرالد فورد بپیوندد اما در حال اعزام به منطقه خاورمیانه است.
ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی تا کنون دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر کرده است.
پیشتر اعلام شده بود که در واکنش به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، دومین نیروی ضربتی ناو هواپیمابر ایالات متحده به گروه دیگری متشکل از شش کشتی جنگی آمریکایی در شرق دریای مدیترانه خواهد پیوست.
پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که گروه ضربتی «یو. اس. اس. دوایت دی. آیزنهاور» متشکل از پنج فروند کشتی جنگی، قرار است به گروه ضربتی دیگری تحت فرماندهی بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده یعنی ناو «یو. اس. اس. جرالد آر. فورد» بپیوندد.
گروه ضربتی «فورد» متشکل از شش ناو جنگی سه‌شنبه ۲ هفته پیش وارد منطقه شده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :