19 دی: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: میانگین سنی فوتی‌های ناشی از کرونا به ۷۰.۵ سال رسیده است و ۸۲ درصد فوتی ها بین یک تا ۴ بیماری زمینه‌ای دارند.

دکتر علیرضا رییسی درباره میانگین سنی ابتلا و فوتی های کرونا در ایران، اظهار داشت: میانگین سنی فوتی ها به ۷۰.۵ سال رسیده است، اما درباره ابتلا وضعیت فرق دارد. ۸۰ درصد مرگ و میرها در بالای ۷۰ سال اتفاق می‌افتد. ۸۲ درصد فوتی ها بین یک تا ۴ بیماری زمینه ای دارند. میزان ابتلای ایرانیان زیر ۱۰ سال کمتر از ۴ تا ۵  درصد، سنین ۱۰ تا ۲۰ سال ۹ درصد، سنین ۲۰ تا ۳۰ سال ۱۵ درصد و ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۸ درصد و مابقی مبتلایان بالای ۵۰ سال هستند و تقریبا از نظر ابتلا، توزیع سنی متعادل است.

وی همچنین درباره ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا در ایران گفت: مطالعه جامعی درباره ابتلای مجدد در حال انجام است. دریافتیم بررسی ابتلای مجدد تا ۲ ماه بعد ارزش ندارد؛ چرا که یک فرد می‌تواند تا یک ماه مثبت باشد و ویروس تا ۲ ماه می‌تواند در بدن وجود داشته باشد. بنابراین ابتلای بعد از ۲ ماه را باید از نظر ابتلای مجدد بررسی کرد. همچنین بیماری زمینه ای افراد هم باید بررسی شود تا ببینم که نقص ایمنی وجود داشته است یا فرد مجدد به ویروس مبتلا شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا