19 دی: معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و غیرنظامیان فلسطینی در مجامع بین‌المللی کلید خورده است.
رضا نجفی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اقدامات حقوقی و دیپلماتیک ایران در قبال جنایات گسترده رژیم صهیونیستی نسبت به غیرنظامیان فلسطینی اظهارداشت: دولت فلسطین که تحت عنوان حکومت خودگردان شناخته می‌شود به اساسنامه دیوان بین المللی کیفری (ICC) پیوسته است و در آنجا طرح دعوا کرده و بر این اساس دادستان آن مجموعه موظف است که پس از جمع آوری اسناد جنایت رژیم صهیونیستی به آنها رسیدگی کند.
وی گفت: پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و غیرنظامیان فلسطینی در مجامع بین‌المللی کلید خورده است.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقدامات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از بمباران مردم، هدف قرار دادن منازل مسکونی بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا و تمامی این موارد در حال مستندسازی‌ است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از طُرق مختلفی از جمله در چارچوب سازمان همکاری اسلامی این موضوع را پیگیری می‌کند.
نجفی تصریح کرد: اخیرا نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شد و قرار است به زودی نشست دیگری در سطح وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی هم برگزار شود.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم که در نشست مزبور مصوبات مناسبی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که ما دنبال می‌کنیم این هست که کشورهای مختلف در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی را پیگیری و مستندسازی کنند و کسانی را که در ارتکاب این جنایات مسئولیتی دارند به محاکمه بکشانند.

  • نویسنده :
  • منبع :