19 دی: «حسین امیرعبداللهیان» در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ هشدار داد که اگر آمریکا به حمایت یکجانبه خود از رژیم صهیونیستی ادامه دهد، جبهه‌های جدیدی علیه واشنگتن گشوده می‌شود. وزیر خارجه ایران همچنین عنوان کرد که تهاجم زمینی در غزه برای تل آویو پیامدهای شومی در بر خواهد داشت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی مصاحبه با بلومبرگ در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: آمریکا دیگران را به خویشتنداری توصیه می کند اما کاملاً جانب اسرائیل را گرفته است. اگر آمریکا به آنچه تاکنون انجام داده، ادامه دهد، جبهه های جدیدی علیه آمریکا گشوده خواهد شد.
وی افزود: مایلم که هشدار دهم کشتار زنان و کودکان اوضاع را در منطقه از کنترل خارج می سازد. طرف آمریکایی باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد این جنگ را تشدید کند یا خیر؟
بلومبرگ در ادامه این گزارش به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی ایران نوشت: ما به سوریه یا دیگر بخش های منطقه نیروی جدیدی اعزام نکرده‌ایم اما صرفاً نظاره گر تحولات نیستیم. جمهوری اسلامی ایران طبق منافع ملی ما اقدام خواهد کرد.
وی هشدار داد که تهاجم زمینی (رژیم صهیونیستی به غزه) پیامدهای شومی برای اسرائیل خواهد داشت.
امیرعبداللهیان گفت: گشایش جبهه‌های جدید اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و اسرائیل را در وضعیت جدیدی قرار خواهد داد که از اقدام هایش پشیمان خواهد کرد. (اوضاع منطقه) به نقطه انفجار رسیده، هر اتفاقی امکان دارد و هر جبهه ای ممکن است گشوده شود.
بلومبرگ به نقل از وزیر امور خارجه نوشت که وی به حماس توصیه کرده تا زندانیان غیرنظامی را آزاد کنند. وی افزود که گروه هایی که به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حمله می کنند به صورت مستقل عمل کرده و از جانب تهران هدایت نشده اند.
امیرعبداللهیان گفت: آنها هیچ فرمان و دستوری از ما دریافت نمی‌کنند. طرف آمریکایی مدعی است که آنها با ایران مرتبط هستند. این گروه ها به صورت مستقل تصمیم هایشان را اتخاذ می کنند.
وزیر امور خارجه ایران چهارم آبان و در جریان سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در موضوع فلسطین با بیان اینکه حماس برای آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد، گفته بود: صریحاً می گویم ما از گسترش و دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم اما هشدار می دهم اگر نسل کشی در غزه ادامه یابد، خود از این آتش در امان نخواهند ماند. آنجا خانه ماست، غرب آسیا منطقه ماست. در امنیت خانه با هیچ طرفی تعارف نداریم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابلِ اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملاً مشروع بوده و حق ذاتی آنها است و انتساب هر عنوان دیگری به آن مطلقاً غیرقانونی و غیرقابل قبول است.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جنبش آزادی بخش فلسطینی حماس طبق حقوق بین الملل با اشغالگری مبارزه می کند و دارای حق مشروع است. حماس برای آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد. جهان باید همزمان از آزادی ۶۰۰۰ فلسطینی اسیر در زندان های رژیم اسرائیل حمایت کند.
وی همچنین در دیدار ساعاتی پیش با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز گفت: ایران از هرگونه راه حل سیاسی که موجب توقف فوری جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در غزه، ارسال کمک‌های مستمر انسان‌دوستانه و مقابله با کوچ اجباری مردم غزه است حمایت می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :