19 دی: سخنگوی شورای نگهبان پس از پایان نام نویسی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره فرایند برسی صلاحیت‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
هادی طحان نظیف یکشنبه شب در گفت و گویی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام انتخابات، نظارت داشت و هر دو این مراحل مورد پذیرش شوراست.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که این روزها در مرحله فرایند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی هستیم، اظهار داشت: هیات‌های اجرایی معتمدان مردمی هستند، ۱۰ روز زمان استعلام‌ها و ۱۴ روز زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی است و سپس کار هیات‌های نظارت استانی آغاز می‌شود.
طحان نظیف تاکید کرد: وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، فراجا، اطلاعات سپاه و ثبت احوال از جمله دستگاه‌های مورد استعلام ما هستند.
وی تصریح کرد: براساس قانون جدید انتخابات، سامانه‌های جدیدی را طراحی کردیم که از این طریق پاسخگوی داوطلبان خواهیم بود.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصمم به اجرای قانون شفافیت منابع مالی داوطلبان در انتخابات پیش رو هستیم که امکانات و منابع آنها را با جزئیات مشخص کرده است و رفتارهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها با این قانون بررسی خواهد شد.
طحان نظیف گفت: رسانه ملی در قانون جدید انتخابات در راستای ایجاد فضای عادلانه، تکالیفی دارد که از اجرای آن استقبال می‌کنیم.
وی درباره آخرین وضعیت بررسی برنامه هفتم در شورا اظهار داشت: در پژوهشکده شورای نگهبان موضوع برنامه هفتم بررسی شده و در جلسه گذشته شورا به صورت غیررسمی بررسی این مصوبه را آغاز کردیم.
سخنگوی شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب هم گفت: همه رویکردهایی که به لایحه عفاف و حجاب وجود داشت را شنیدیم و در ۱۰ جلسه آن را بررسی و ابهامات آن را اعلام کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع :