19 دی: تجمع یهودیان تهران در محکومیت جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در کنیسه یوسف آباد تهران با سخنرانی خاخام حمامی لاله‌زار برگزار شد.
رهبر دینی جامعه کلیمیان در این مراسم گفت: ادیان مختلف در ایران در کنار هم زندگی می‌کنند با وجود اختلافات و تبلیغات زیادی که بعد از انقلاب شده اما ما کنیسه و مجامع خودمان را داریم و کوچکترین تعرضی به ما نشده است. امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای همیشه این توجه را به ما داشتند و در تمام بخش‌های کشور در امنیت زندگی می‌کنیم. یهودیان، زرتشتیان و مسیحیان در ایران در حال زندگی با آرامش هستند.
وی ادامه داد: امیدواریم با این تجمعات در سراسر دنیا هر چه زودتر آتش‌بس فوری اعلام شود و امدادرسانی به مجروحان و بازماندگان انجام شود.
خاخام حمامی گفت: ما خود را پیروان حضرت ابراهیم می‌دانیم. ویژگی ایشان احسان و بندگی و خداپرستی است. احسان شامل حتی افراد بت‌پرست می شود و وظیفه هر انسانی است که نسبت به همه نوع بشر احسان و مروت داشته باشد.
وی ادامه داد: ما خود را در کنار سایر افراد آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌دانیم و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.
این تجمع همچنین در شیراز، اصفهان، یزد، کرمانشاه و کردستان نیز به طور همزمان برگزار شد.
تجمع کنندگان کنیسه یوسف آباد تهران برای حمایت مسلمانان بی‌گناه فلسطین توسط رژیم دیو سیرت صهیونیستی، اعتراض خود را با بنرها و پلاکاردهایی که در دست داشتند، اعلام کردند.
تجمع کنندگان پارچه نوشته ها و بنرهایی با مضامین زیر به همراه دارند؛
«ما جامعه کلیمیان ایران ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم غاصب صهیونیستی‌ علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، همدردی‌ خود را با آنان اعلام فرموده و از جامعه جهانی درخواست کمک به آنان را داریم، حساب یهودیت از صهیونیست جداست. امام خمینی (ره)» ، «ما هرگونه کشتار کودکان، زنان و افراد بی دفاع را محکوم می کنیم»، «ما جامعه کلیمیان ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین، هم دردی خود را با آنان اعلام نموده و از جامعه جهانی درخواست کمک به آنان را داریم».
در پایان این تجمع، بیانیه جامعه کلیمیان علیه جنایات صهیونیست‌ها قرائت شد و کلیمیان ایران در خیابان راهپیمایی کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :