19 دی: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: دیگر مسئله FATF در ایران طرح نخواهد شد. برخی می‌خواهند از جنازه مرده برجام استفاده کنند اما این مرده با تنفس مصنوعی هم قابل احیا نیست.
حجت الاسلام حسین جلالی در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره قانون FATF، اظهار کرد: قانون FATF در مجلس قبل تصویب شد اما شورای نگهبان آن را مردود شمرد و به مجلس بازگرداند. به خاطر اختلاف بین مجلس و شورای نگهبان، لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در مجمع مخالفان جدی دارد و از دستور کار خارج است. دیگر مسئله FATF در ایران طرح نخواهد شد. برخی می‌خواهند از جنازه مرده برجام استفاده کنند اما این مرده با تنفس مصنوعی هم قابل احیا نیست و FATF دیگر احیاشدنی نیست.
وی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: هر چه در کشور قانون شد، محترم است. هیچ کشوری بی ‌قانونی را تحمل نمی‌کند و بزرگترین جرائم متوجه تخلف از قانون است. لایحه عفاف و حجاب توسط رئیس قوه قضائیه ارسال شده و مجلس لایحه را بررسی کرده و ظاهراً شورای نگهبان چند ابهام را برای این لایحه ذکر کرده که مجلس باید در هفته آتی ابهامات را برطرف و به شورای نگهبان بفرستد. اگر ابهامات برطرف و لایحه تایید شد به مجلس ابلاغ می کند و مجلس نیز به دولت و اگر قانون شد، باید اجرا شود.
جلالی بیان کرد: من دفاع از قانون را وظیفه خود می‌دانم و محکم از آن دفاع می‌کنم چون معتقدم بی‌قانونی هرج و مرج است.
شناخت ندارم و در انتخابات شرکت مس دخالت نمی کنم
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس درخصوص حساسیت وی به انتصابات در شرکت مس گفت: علی رغم شایعاتی که وجود دارد حساسیتی به انتصابات مس ندارم. رصد می‌کنم اما دخالت نمی‌کنم. نه شناختی داشتم و نه در معرفی مدیرعامل جدید شرکت مس دخالتی کردم. اخیراً در یکی دو مجموعه تغییراتی صورت گرفته که از طریق رسانه‌ها مطلع شدم و اطلاعی در این زمینه و هیچ نقشی در معرفی و پیگیری این مسائل نداشتم.
وی در ادامه درباره انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: اولویت اول من رفتن به مجلس نیست. اولویت اول من حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است. محکم در انتخابات می‌آییم، تبلیغات می‌کنیم و محکم در جهت شور انتخابات و رقابت جدی وارد می‌شویم تا مردم پای صندوق‌های رأی بیایند چرا که قوت نظام به حضور مردم است. اگر مردم مشارکت کمی داشته باشند من یا دیگری که با رأی کم به مجلس برود، بازنده‌ایم. البته با توجه به تنوع سلایق و تنوع کاندیداها پیش بینی می‌کنم حضور مردم چشمگیر باشد و رای بالایی خواهند داد.
جلالی در ادامه اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های ما این بود که سیاسی کاری و جناح بندی را در این دوره در شهر حذف کردیم. در نصب و عزل مدیران هیچگونه بحث سیاسی مطرح نشد و من به این مسئله اعتقاد ندارم و دسته‌بندی به جناح اصولگرا و اصلاح طلب را یک نوع خیانت به کشور می‌دانم. ما معتقدیم هر کسی این نظام را قبول دارد و زیر چتر این نظام است، همه فرزندان نظام هستند و بر این اساس می‌توانیم کاندیدای جبهه انقلاب باشیم نه چپ و نه راست.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص زمان افتتاح خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان به وعده وزیر نیرو و استاندار کرمان اشاره کرد که طبق وعده آنها این موضوع در دهه فجر اتفاق خواهد افتاد.
جلالی در پاسخ به سؤالی درباره زمان ازسرگیری پروازها از فرودگاه رفسنجان، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ جلسه با شرکت‌های مختلف هواپیمایی داشتیم و آخرین بار ایران ایر چهار پرواز از هواپیماهای برجامی برای ما گذاشتند اما پس از چهار ماه به دلیل نبود قطعات از رده خارج شدند. اکنون شش ماه است هواپیمایی ماهان قول مساعد داده یک فروند هواپیما را به فرودگاه رفسنجان اختصاص دهد و به نظر می‌رسد روزهای آینده پروازهای رفسنجان آغاز شود و از نظر مسافر مشکلی نداریم.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا نباید بزرگان و ریش‌سفیدان اصولگرایان میدان انتخابات را به جوانان گام دوم انقلاب واگذار کنند؟ گفت: چند ماه پیش جلسه‌ای را در خصوص انتخابات تشکیل دادیم و از جوانان گام دوم انقلاب دعوت کردیم و افرادی را که واجد شرایط می‌دیدیم و برای این‌که حضور حداکثری مردم رقم بخورد، چهره‌های جدیدی را که رأی‌آوری بیشتری داشتند را پیشنهاد دادیم، اما نه در پیش‌ثبت‌نام و نه ثبت‌نام قطعی، افرادی نیامدند. اگر سیاسیون و بزرگان شهر نظر بدهند که فرد دیگری را انتخاب کنند ما مردانه پشت آن ایستاده‌ایم اما با شواهد و قرائنی که بدستمان رسیده چنین چیزی حاصل نشده است.
مخالف وحدت هستم مشارکت را کاهش می‌دهد
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مانند چهار سال پیش جناح اصولگرا بر روی یک نفر ائتلاف خواهد کرد و اگر به این جمع‌بندی رسیدند که شما از انتخابات کناره‌گیری کنید آیا کنار خواهید رفت؟ بیان کرد: هم‌ اکنون مخالف ائتلاف در جناح اصولگرا هستم، چهار سال پیش که در رفسنجان ائتلاف صورت گرفت، وحدت را در حضور حداکثری می‌دیدیم اما الان حضور مردم را در تعدد داوطلبان مجلس می‌بینیم که قدرت انتخاب در مردم بالاتر می‌رود و حضور مردم در انتخابات هم بیشتر می‌شود.
جلالی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید شنیده شده شما از حوزه دیگری به جزء رفسنجان کاندیدا خواهید شد، گفت: حوزه رفسنجان و انار را با هیچ جا عوض نمی‌کنم و انتخابات را به خاطر حضور مردم شرکت می‌کنم و محکم در انتخابات ایستاده‌ام. پیروزی در دو جهت است که یا به مجلس برویم و یا با کاندیدا شدنمان مردم هم در انتخابات حضور پیدا کنند. ما با نظام قهر نمی‌کنیم و برای مردم پا به رکاب هستیم و تلاش می‌کنیم حضور مردم را در کنار رقبای انتخاباتی به ۶۵ درصد برسانیم.
وی با اشاره به انتصاب بعضی افراد در رفسنجان، گفت: انتصابات در رفسنجان چندان تخصصی نیست. کمیته انتصابات چگونه عمل می‌کند؟ بخشدار بهرمان چند ماه دیگر بازنشسته می‌شود. توقع داریم که هدف خدمت به مردم باشد. باید افرادی را انتصاب کنیم که مردم و منطقه را بشناسند و برای مردم کار کنند یا کسی را انتخاب کردیم که وزارت کشوری نیست.
جلالی تصریح کرد: خدماتی که در شهر رفسنجان انجام شده متعلق به من نیست و این خدمات نظام است. البته باید در نظر گرفت نماینده‌ای آمده شرایط کشور و شهر بهتر بوده است و نماینده‌ای آمده که در شهر دو دستگی بوده بنابراین نمایندگان را باید در زمان و شرایط کشور بسنجید.
نماینده رفسنجان و انار در پاسخ به این سؤال که اگر به عقب برگردید بر روی چه کاری تمرکز خواهید کرد؟ بیان کرد: اگر برگردم در کارهای فرهنگی بیشتر تلاش می‌کنم، در حوزه‌های آموزش و پرورش و دانشگاه، فضاسازی شهری و اماکن بیشتر کار می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :