19 دی: وزیر امور خارجه گفت: معتقدیم بحران فلسطین باید به طور اساسی حل شود و راهکار سیاسی آن برگزاری یک رفراندوم با همکاری سازمان ملل متحد بین همه ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، یهودی و مسلمان است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در تماس تلفنی با «پل ریچارد گالاگر» وزیر خارجه واتیکان درباره تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین و ضرورت تسریع اتخاذ یک راه حل سیاسی برای موضوع، به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به مفاد نامه‌ای که اخیرا خطاب به وزیر خارجه واتیکان در خصوص وخامت اوضاع انسانی در غزه ارسال شد، از اتخاذ مواضع مسئولانه وزیر خارجه واتیکان و همچنین پاپ قدردانی و بر ضرورت استمرار آن تاکید کرد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه در وضعیت فعلی دو مسیر پیش روی ماست افزود: یک مسیر تلاش برای یافتن یک راه حل سیاسی است که ما همچنان در این مسیر در حال تلاش و رایزنی هستیم و دیگری تداوم جنگ و احتمال گسترش دامنه آن است.
امیرعبداللهیان بیان داشت: ما معتقدیم بحران فلسطین باید به طور اساسی حل شود و راهکار سیاسی آن برگزاری یک رفراندوم با همکاری سازمان ملل متحد بین همه ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، یهودی و مسلمان است.
وزیر خارجه واتیکان نیز ضمن تاکید بر راه حل سیاسی، دیدگاه واتیکان در زمینه توقف درگیری‌ها و رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه را تشریح کرد.
وزیر خارجه واتیکان بر راه حل سیاسی و ممانعت از گسترش جنگ تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :