19 دی: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، از ارسال ۱۱ تریلی حامل کمک‌های مردمی‌ در کشور به زلزله‌زدگان افغانستان خبر داد و گفت: این کمک‌های مردمی روز دوشنبه - ۸ آبان - از طریق مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی به این کشور ارسال شد.
محسن ذاکریان روز دوشنبه با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در افغانستان، اظهار داشت: این ششمین محموله‌ ارسال شده از کمک‌های مردم ایران است که بین زلزله‌زدگان منطقه «زنده جان» در ولایت هرات افغانستان ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: اقلام اهدایی شامل مواد غذایی، روغن، برنج، کنسرو، پتو، موادشوینده، فرش و اقلام بهداشتی است که در مجموع افزون بر ۲۵۰ تُن وزن و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ارزش دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، با اشاره به ارسال محموله زیستی در روزهای قبل، گفت: در پنج مرحله قبلی افزون بر ۷۶۰ تُن انواع کالاهای اهدایی به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال، توسط ۲۹ دستگاه تریلی از کشورمان برای مردم زلزله‌زده افغانستان ارسال شده بود.
چند زلزله که بزرگ‌ترین آن ۶.۵ ریشتر قدرت داشت، روز شنبه، ۱۵ مهر امسال مناطق «قره‌باغ، زنده جان و تیرپل» در شمال ولایت هرات افغانستان را لرزاند که جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفت و خرابی‌های بسیاری در این منطقه به بار آورد.

  • نویسنده :
  • منبع :