19 دی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به وظیفه تاریخی کشورهای منطقه در شرایط حساس فعلی، گفت: ایران در تدارک برگزاری جلسه رؤسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین است.
 هیات سه نفره کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه سفر به مسکو با کنستانتین کوساچف معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه در مسکو دیدار و گفت و گو کردند.
وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این دیدار هدف از سفر هیات پارلمانی ایران به مسکو را بررسی اتفاقات جاری در منطقه به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پیدا کردن راه‌های تازه برای توقف کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین بیان کرد و افزود: بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه آمریکا است و اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود.
وی با اشاره به شکست‌های متمادی آمریکا در اوکراین، افغانستان و سوریه گفت: آمریکایی‌ها کینه و نفرت خود از ناکامی‌های قبلی را بر سر مردم مظلوم غزه خالی می‌کنند.
جلال زاده با یادآوری اشک تمساح غربی‌ها برای مردم اوکراین از سکوت غربی‌ها در خصوص کشتار حدود ۹ هزار فلسطینی در غزه به شدت انتقاد کرد و همچنین با اشاره به وظیفه تاریخی کشورهای منطقه در شرایط حساس فعلی، گفت: ایران در تدارک برگزاری جلسه روسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین با بیان اینکه پیام رییس مجلس شورای اسلامی به همتای روسی او تقدیم می شود، گفت: در این دیدار همچنین معاون رییس شورای فدراسیون روسیه به تهران دعوت می شود.
مواضع مشابه تهران و مسکو درباره اتفاقات غزه
کوساچف معاون شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: تهران و مسکو در خصوص این مناقشه مواضع مشابهی دارند و می‌توانند در این زمینه با هم به همکاری مشترک برسند.
وی تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران و روسیه را نشانه‌ای از عدم پذیرش جهان چندقطبی از سوی آن‌ها دانست و به زمینه‌های مشترک همکاری میان دو کشور از جمله الحاق ایران به سازمان بریکس و مشارکت در کریدور شمال-جنوب اشاره کرد و نسبت به افزایش همکاری‌های دوجانبه تهران و مسکو اظهار امیدواری کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :