19 دی: افزایش دمای هوا و گرما به همراه باد شدید در نیوساوت ولز و کویینزلند استرالیا، موجب آتش سوزی گسترده در این مناطق شده است و آتش‌نشانان برای مهار شعله ها در ساحل شمالی نیوساوث ولز و بخش‌های مرکزی و جنوبی کوئینزلند در حال تلاش هستند.
به گزارش کانبرا تایمز، تخمین زده می شود که ۸۷ آتش سوزی در مناطق مرتعی در نیوساوث ولز روی داده که حدود ۳۶ آتش سوزی از کنترل خارج شده است.
فصل تابستان در نیم کره جنوبی زمین آغاز شده و استرالیا در دمای ۳۹ درجه سانتی گراد شاهد آتش سوزی در مناطق گسترده ای در شهرهای شرقی بوده است.
سیدنی بزرگ، ایلاوارا/ شوالهاون، نیوانگلند، دامنه های شمالی و مناطق شمال غربی همگی با خطر آتش سوزی شدید مواجه هستند، هوای گرم و خشک همراه با وزش بادهای تازه شمال غربی پیش‌بینی می‌شود و در نیمه شمالی ساحل و دامنه‌ها رگبار و رعد و برق بالقوه شدید بعد از ظهر و اوایل عصر پیش‌بینی می‌شود.
سیدنی به دلیل پیش بینی شرایط گرم و وزش باد برای دومین روز متوالی با خطر آتش سوزی شدید روبرو شد و برق حدود ۱۳ هزار خانه در سراسر این شهر قطع شد.
آتش نشانان اواخر ۳۰ اکتبر (۸ آبان) یک آتش سوزی شدید ۶۵ هکتاری که یکی از چندین آتش سوزی در شمال تیبلندز بود و انتظار می رفت گسترش یابد را کنترل کردند.
آتش نشانی و خدمات اضطراری کوئینزلند به ساکنان والانگارا، نزدیک آتش سوزی در مرز نیوساوت ولز، هشدار داده شده است که فوراً به دنبال سرپناه باشند و به ساکنان کولوسئوم، میریام ویل، دره کارناروون و کوه تام توصیه کردند که مراقب آتش سوزی باشند و آماده اقدام باشند.
دمای هوا در جنوب کوئینزلند به ۳۶ تا ۳۹ درجه سانتیگراد و وزش باد شدید پیش بینی شده است.
هشدارهای اضطراری برای هشت آتش سوزی در مناطقی از نیوساوت ولز و کوئینزلند صادر شده است و به شهرهای اطراف هشدار داده شد که مراقب آتش سوزی های احتمالی باشند.
آنگوس هاینز، از اداره هواشناسی استرالیا گفت: این یک وضعیت ادامه دار است، مسیر آتش‌سوزی‌ها می‌تواند تغییر کند و آتش‌سوزی‌های جدید شروع شوند، بنابراین ساکنان شهرهای اطراف نیز باید مطمئن شوند که آخرین اطلاعات در مورد آتش‌سوزی‌ها در منطقه خود را از طریق خدمات اضطراری دولتی خود دریافت می‌کنند.
آتش نشانی روستایی نیو ساوث ولز در حال مبارزه با چهار آتش سوزی در سطح هشدار اضطراری و یک آتش سوزی در سطح کوچک تر در جنوب شرقی تنترفیلد در شمال این ایالت اس و افزود: مردم در مناطق جنینگر، تاربان، وودساید، نیمبودیا و پاگانز فلت در معرض خطر هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :