19 دی: وزیر امور خارجه گفت: منطقه در مرحله اتخاذ یک تصمیم بسیار مهم قرار دارد و گروههای مقاومت در منطقه خود تصمیم می‌گیرند و لزوما در انتظار تصمیم‌های سیاسی باقی نمی‌مانند، بنابراین ا در صورت استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و گسترده شدن دامنه درگیری و جنگ، هیچ طرفی از دامنه تاثیرات و پیامدهای آن به دور نخواهد بود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سفر به دوحه و پس از دیدار با مقامات عالی قطر، با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی و برخی اعضای برجسته سیاسی جنبش فلسطینی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه با اظهار درودهای خود به شهدای فلسطین خاصه شهدای مظلوم جنگ جاری علیه غزه گفت: تردیدی نیست که ملت و مقاومت فلسطین پیروز قطعی میدان است و رژیم صهیونیستی فرو ریخته است و نتیجه قطعی این نبرد هم چیزی جز پیروزی قاطع ملت و مقاومت فلسطین نخواهد بود.
امیرعبداللهیان افزود: منطقه در مرحله اتخاذ یک تصمیم بسیار مهم قرار دارد و گروههای مقاومت در منطقه خود تصمیم می‌گیرند و لزوما در انتظار تصمیم‌های سیاسی باقی نمی‌مانند، فلذا در صورت استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و گسترده شدن دامنه درگیری و جنگ، هیچ طرفی از دامنه تاثیرات و پیامدهای آن به دور نخواهد بود.
وی تاکید کرد: دولت آمریکا به‌رغم توصیه به دیگران به خویشتنداری، خود عملا یک طرف جنگ است و در جایگاهی نیست که دیگران را به خویشتنداری دعوت کند.
وزیر امور خارجه آرای حمایتی کشورهای جهان از فلسطین در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نیز تظاهرات و اجتماعات ضداسرائیلی بی سابقه ملتها در کشورهای مختلف منطقه، اروپا و آمریکا را نشان دهنده اوج تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی و حامیان آن و نیز گستره جهانی حامیان ملت فلسطین دانست.
امیرعبداللهیان، در ادامه آقای هنیه و مسئولان سیاسی جنبش حماس را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین‌المللی و سازمان ملل متحد و نیز برخی ابتکارات در سطح کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین با هدف پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه قرار داد.
حجم مواد منفجره بکار رفته در غزه از بمب اتمی آمریکا در هیروشیما بیشتر است
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت تحولات غزه خاصه جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه گفت: نبرد الاقصی صفحات عزت فلسطین و امت اسلامی را ترسیم می کند. 
هنیه افزود: ما پیگیر تلاش‌های ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور و شخص وزیر امور خارجه در سطح منطقه ای و بین‌المللی و سازمان ملل متحد برای حمایت از ملت فلسطین هستیم و تشکر قلبی خود و ملت فلسطین را از این تلاش ها اعلام می کنیم. 
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: مقاومت فلسطین در اوج توانمندی و اقتدار قرار دارد، بنابراین رژیم اشغالگر به جای درگیر شدن با نیروهای مقاومت، حمله به شهروندان فلسطینی را همچنان در برنامه خود دارد و تاکنون حجم مواد منفجره ای که در غزه علیه شهروندان و اماکن مسکونی غزه بکار برده، بزرگتر از حجم بمب اتمی آمریکا در هیروشیما است و این حملات با حمایت کامل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در حال انجام است. 
هنیه گفت: اقدام‌ آمریکا در گسیل ناوها و نیروهای خود به منطقه و هشدار به دیگران، با هدف باز کردن دست صهیونیست‌ها در تداوم جنایات وحشیانه آنها علیه غزه صورت می گیرد.
وی با قرائت برخی آیات قرآن کریم، گفت: اطمینان داریم که در شدیدترین و سخت ترین حالات و شرایط، خداوند صبر و سکینه و نصرت خود را بر مؤمنان نازل می‌کند و این بشارتها از موجبات پیروزی قطعی ما در نبرد جاری است.
  • نویسنده :
  • منبع :