19 دی: یک مقام بهداشتی سه‌شنبه شب گزارش داد که مصر قرار است که یک بیمارستان صحرایی برای پذیرش مجروحان فلسطینی ایجاد کند.
این مقام بهداشتی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت که قرار است که این بیمارستان میدانی در شهر "الشیخ زوید" مصر در ۱۵ کیلومتری رفح ایجاد شود.
براساس این گزارش، ۸۱ مجروح که شرایط جسمانی آنها وخیم است، برای درمان فردا چهارشنبه غزه را ترک خواهند کرد.
خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه شب به نقل از منابع بیمارستانی و امنیتی اعلام کرد: مصر آمادگی خود را برای پذیرش مجروحان فلسطینی اعلام کرده و قرار است روز چهارشنبه از طریق گذرگاه رفح این مجروحان را بپذیرد.
این خبر پس از آن منتشر می‌شود که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که به دنبال بمباران وحشیانه یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه، صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.
القدره در این باره گفت: زخمی‌های این حمله وحشیانه به بیمارستان اندونزی منتقل شده‌اند و صدها تن نیز همچنان زیر آوار برج‌هایی هستند که توسط هواپیماهای رژیم اشغالگر بمباران شدند.
وی افزود: به دنبال کشتار اخیر در اردوگاه جبالیا، شرایط در بیمارستان اندونزی کاملا فاجعه آمیز است و ممکن است شمار قربانیان این جنایت، به میزان قربانیان حمله به بیمارستان المعمدانی افزایش یابد.
وزارت امور داخلی فلسطین در غزه نیز شمار اولیه شهدا و زخمی‌های کشتار در اردوگاه جبالیا را ۴۰۰ نفر اعلام و تأکید کرد بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است: رژیم صهیونیستی این منطقه را با شش بمب هر کدام به وزن یک تن بمباران کرده است که در نتیجه آن یک محله مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا به طور کامل ویران شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :