19 دی: سخنگوی دولت با اعلام آغاز رسیدگی به کلیات بودجه سال آینده در هیئت وزیران، گفت: اهداف اصلی دولت در این لایحه حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساختهای لازم مالی و بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مناسب است.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت رسیدگی به کلیات بودجه ۱۴۰۳ را امروز آغاز کرد تا به محض نهایی شدن برنامه هفتم توسعه در مجلس، امکان تصمیم‌گیری نهایی در زمینه کلیات بودجه در دولت فراهم باشد و در سریعترین زمان ممکن کلیات لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.
وی افزود: امروز جلسه دولت از ساعت شش صبح آغاز و به بحث درباره کلیات بودجه پرداخته شد. اهداف اصلی دولت حمایت موثر از تولید و ایجاد زیرساختهای لازم مالی و بودجه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی مناسب است.
بهادری جهرمی یادآور شد: همچنین مهار و کاهش تورم، ایجاد اشتغال و اصلاح ناترازی‌های نظام بودجه‌ای، مالی و بانکی که در کشور با آن سال‌ها مواجه بوده‌ایم.
سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات امروز هیئت وزیران، اظهار کرد: برای کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و کالاهایی که در زنجیره تولید این کالاها قرار دارند، دولت مصوب کرد سود بازرگانی کالاهای اساسی مثل انواع روغن و دانه‌های روغنی صفر منظور شود.
دبیر هیئت دولت افزود: باتوجه به اینکه به سمت فصل‌های سرد سال و اوج مصرف گاز می‌رویم، به منظور رفع ناترازی در تولید گاز طبیعی و حمایت موثر از جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه دولت مشوق‌هایی تصویب کرد تا در حوزه تاسیسات یا افزایش تولید و بهره‌برداری، امور اقتصادی‌تر پیش رود و در اوج مصرف گاز در کشور کمک‌کار ایجاد تراز در تولید و مصرف گاز باشند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره واردات گوشت، یادآور شد: در این زمینه کارها آغاز و چند ماه است برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است. قائم مقام وزیر جهاد هم پیش از این توضیحات کاملی ارائه کرده است. تا انتهای سال هم زنجیره تولید داخل حمایت می‌شود و هم واردات گوشت انجام بگیرد تا شاهد کاهش قیمت هم باشید.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره توجه به وضعیت بازنشستگان ایثارگر در برنامه هفتم توسعه، گفت: نگاه دولت این است که موضوعات دائمی در قوانین دائمی مدنظر قرار گیرد. نسبت به بازنشستگان ایثارگر یا تامین اجتماعی قوانین دائمی داریم که نباید به صورت مقطعی و کوتاه‌مدت حکمی برای آنان بیاوریم و پنج سال بعد دوباره نیاز به پیگیری باشد.
سخنگوی دولت یادآور شد: نگاه دولت این بود که در احکام دائمی به این موضوع توجه شود و این امر را ذکر هم کرده است. با توجه به اینکه تصویب برنامه طول کشیده و بعد از آن موضوع بودجه در دستور مجلس قرار می‌گیرد، نگاه رئیس‌جمهوری این است که چون تصویب قوانین دائمی طول می‌کشد حتماً دولت هماهنگی لازم را در این زمینه با مجلس داشته باشد و در همین برنامه به صورت پنج‌ساله ذکر شود و بعد قوانین دائمی هم پیگیری شود.
  • نویسنده :
  • منبع :