19 دی: سخنگوی دولت گفت که در راستای بهبود معیشت بازنشستگان و ایثارگران دولت سعی دارد موضوعات مرتبط با این اقشار را در احکام دائمی برنامه توسعه بگنجاند تا براساس شرایط و زمان دستخوش تحول نشود.
علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره برنامه دولت برای بهبود شرایط ایثارگران و بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: نگاه دولت به موضوعات دائمی تدوین قوانین دائمی است. مانند قوانینی که برای بازنشستگان و ایثارگران عزیز وجود دارد.
سخنگوی دولت افزود: براساس نگاه دولت قرار نیست برای چنین مواردی، احکام موقتی در نظر گرفته شود که مجبور شویم ۵ سال بعد این حکم را کنار بگذاریم. در حالی که خدمت به دو جامعه بازنشستگان و ایثارگران، تکلیف دولت و حاکمیت است.
بهادری جهرمی اضافه کرد: اما از آنجا که تصویب برنامه هفتم کمی به طول انجامید و امکان دارد در ادامه مجلس شورای اسلامی درگیر بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شود رییس جمهور به این موضوع تاکید کردند.
وی اضافه کرد: نگاه وزیر کار و رفاه اجتماعی، رییس بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه این بود که به دلیل طولانی شدن تصویب این موارد، حتما با مجلس شورای اسلامی هماهنگی لازم را انجام دهند و احکام مورد نیاز در لایحه برنامه هفتم توسعه قرار گیرد.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس احکام مورد نیاز ایثارگران و بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

  • نویسنده :
  • منبع :