یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «طرح حماس برای توقف جنگ» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر وحشیانه‌ترین حملات خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه آغاز کرده و با قساوت تمام زنان، مردان و کودکان را به قتل می‌رساند. در سایه انفعال سازمان‌های بین‌المللی برای توقف کشتار و خونریزی بار دیگر رسوایی کشورهای غربی در زمینه حقوق بشر به بهترین شکل آشکار شد. همزمان جمهوری اسلامی ایران با تحرکات دیپلماتیک خود به دنبال راهی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کمک به فلسطینیان است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در روزهای اخیر سفرهای فشرده‌ای را از نیویورک تا قطر و ترکیه در دستور کار داشته و با سران نیروهای مقاومت نیز دیدار کرده است. آیا در این بین طرحی برای توقف این حملات وجود دارد؟
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز (۱۱ آبان) به توضیح طرح حماس برای توقف جنگ پرداخت و گفت: «جنبش حماس طرح کامل و فراگیری ارائه کرده است که ابتدای آن توقف تجاوز جنایتکارانه و بازگشایی گذرگاه‌هاست و سپس باید توافق تبادل اسرا انجام شود و در انتها باید یک مسیر سیاسی برای تشکیل کشور فلسطینی مستقل به پایتختی قدس همراه با حق تعیین سرنوشت باز شود؛ اما نتانیاهو تعلل کرده و مردم خود را با وعده‌های دروغین فریب می‌دهد [اما] ما اجازه تحقق آن‌ها را نخواهیم داد».
وی یادآور شد: بار‌ها به طرف‌های بین‌المللی گفته‌ایم که اقدامات ادامه‌دار نتانیاهو در بی‌حرمتی به مسجدالاقصی و رفتار دولتش بدون پاسخ نخواهد ماند، اما متأسفانه به ندای ما گوش ندادند، بلکه متحدانش همچنان از او حمایت کرده و به ادامه سیاست‌هایش تشویق کردند».
اسماعیل هنیه سپس خطاب به ارتش رژیم اشغالگر، گفت که نظامیان صهیونیستی در شن‌های غزه دفن خواهند شد
یکی از فرماندهان میدانی قسام شاخه نظامی حماس هم از ناکامی تانک‌های رژیم صهیونیستی در پیشروی در غزه خبر داد.
وی اعلام کرد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سبب مقاومت سخت و قهرمانانه مبارزان مقاومت قادر به پیشروی در محورهای مختلف نیستند.
این فرمانده قسامی تصریح کرد که شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی بسیار فراتر از آن چیزی است که رسماً اعلام شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :