19 دی: گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروی ساینا با تایید و مجوز سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انجام شده است.
گروه خودروسازی سایپا در واکنش به گزارش خبرگزاری‌ها درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو ساینا، توضیحات و جوابیه‌ای ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل است:
گروه خودروسازی سایپا، در راستای کسب رضایت مشتریان، رعایت استانداردهای ۸۵گانه، رفع مغایرت‌ها و ارتقای سطح کیفی محصولات خود، از سال گذشته تولید خودروی ساینا در تیپ‌های مختلف را در دستور کار قرار داده و این مهم، گامی بزرگ با هدف بهبود کیفیت و استاندارد، خودروهای تولید داخل، است.
در همین راستا گروه خودروسازی سایپا همواره تلاش کرده است که در جهت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، قیمت محصولات ارتقا یافته افزایش پیدا نکند، به طوری که قیمت این محصول در طول سال گذشته و همچنین اردیبهشت ماه تا مرداد ماه سال جاری به‌رغم بهبود کیفیت و اقدامات ایمنی متعدد، افزایش پیدا نکرد.
اما به دلیل واقعی‌سازی قیمت‌ها و با اخذ مجوز از نهادهای ذی‌ربط و به صورت قانونی قیمت خودروی ساینا در تیپ‌های مختلف با توجه به نصب آپشن‌های روز استاندارد اعم از TPMS (سیستم نظارت بر فشار تایر)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، DA (سیستم چراغ روشنایی در روز) و... اصلاح شد.
شایان ذکر است فرایند اصلاح قیمت محصولات، بر این اساس است که موضوع پس از بررسی کارشناسی توسط نهادهای نظارتی و تایید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ابلاغ و نسبت به اعمال آن در محاسبات قیمت محصولات اقدام خواهد شد؛ لذا شرکت سایپا هیچگاه برخلاف مصوبات نهادهای نظارتی عمل نکرده و همان‌طور که در خبر اشاره شده، قیمت‌ها مربوط به خودروی ساینا در تیپ‌های مختلف است.
 
  • نویسنده :
  • منبع :