19دی: سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر استانی خود به کردستان، صبح امروز جمعه ۱۲ آبان ماه وارد سقز شد.

فرودگاه سقز به عنوان یکی از طرح‌های مهم کردستان و دومین فرودگاه استان که تا پیش از دولت سیزدهم ۶۳ درصد پیشرفت داشت صبح امروز جمعه ۱۲ آبان ماه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، هواپیمای حامل آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان حوالی ساعت ۹ صبح امروز در فرودگاه سقز به زمین نشست و اولین پرواز در این فرودگاه تازه تاسیس فرود آمد.
باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی،۲ هزار و ۵۰۰ متر گستره پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان‌ پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.
حدود یک و نیم میلیون نفر از شهرهای شمالی استان کردستان از جمله بانه، سقز، دیواندره و شهرهای جنوبی آذربایجان غربی همانند بوکان، شاهین دژ، تکاب، مهاباد، سردشت و پیرانشهر از خدمات رفت و آمد هوایی این فرودگاه بهره‌مند خواهند شد.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز پنجشنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.
رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.
آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.
افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.
رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :