در پی آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود در استان گیلان تاکنون ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان، گفت: در پی وقوع آتش‎سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان متاسفانه تاکنون ۲۷ نفر جان باخته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان گیلان که در حال عزیمت به کمپ ره‌یافتگان رهایی بود، عنوان کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر مسئولان قضایی شهرستان به محل حادثه رفته‌اند و دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.
وی گفت: علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، اظهار کرد: مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.
محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز صبح جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این حریق ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح امروز در کمپ ترک اعتیادی به نام " گام اول رهایی" واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.
وی عنوان کرد: این مجموعه که در آن ۴۰ نفر بستری بودند، بعلت نامعلومی طعمه حریق شد.
جلایی تصریح کرد: این کمپ در گذشته مدرسه بوده اما از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علت حادثه آتش سوزی
در پی آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود که تا این لحظه منجر به کشته شدن ۲۷ نفر شده است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه دیده اقدام کنند.
رئیس دادگستری استان گیلان نیز که هم اکنون در محل حادثه به سر می‌برد گفت مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.
وی گفت: دستور‌های قضایی لازم از جمله انتقال پیکر‌های جان‌باختگان به پزشکی قانونی مرکز استان صادر شده است.
ظرفیت این مرکز براساس آمار اعلام شده ۴۰ نفر بوده است و علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :