سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه هر سناریویی در جبهه لبنان مطرح است، تاکید کرد که حزب‌الله برای ناوهای آمریکا نیز ابزار و تجهیزات مناسب تدارک دیده است.
سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیست و هشتمین روز عملیات «طوفان الاقصی در ابتدای سخنرانی مهم امروز خود ضمن حمد و سپاس خداوند یکتا و درود به پیامبر اکرم (ص) و همه پیامبران و انبیاء و خوش‌آمد گویی به همه کسانی که برای گرامی داشت یاد شهدا گرد هم آمده‌اند، تاکید کرد، ما یاد و خاطره شهدای مقاومت اسلامی لبنان و شهدای فلسطینی از میان نیروهای مقاومت و شهروندان فلسطینی را گرامی می‌داریم.
ما به شهدای مقاومت افتخار می‌کنیم
وی خطاب به خانواده‌های شهدای لبنانی و فلسطینی شهادت عزیزانشان را تبریک و تسلیت گفته و تاکید کرد که آنها به رستگاری و پیروزی بزرگ دست پیدا کردند و ما به این شهدا افتخار می‌کنیم. این شهدا مایه عزت خانواده‌هایشان هستند.
دبیرکل حزب‌الله افزود: شهدا همین الان زنده هستند و از فضل خداوند روزی می خورند، این زنده بودن مربوط به قیامت نیست، آنجا که همه زنده می‌شوند، بلکه شهدا همین الان زنده هستند. به خانواده شهدا می‌گویم که فرزندان شما در جنگی به شهادت رسیده‌اند که از لحاظ اخلاقی و دینی شرافتمندانه‌ترین جنگ است. این واضح‌ترین و آشکارترین مصداق جهاد در راه خداست. شهدا حتی قبل از سلاح نیروی اصلی مقاومت محسوب می‌شوند و این آگاهی و یقین و پایداری و اعتقاد، بزرگترین سلاح مقاومت است.
زبان و قلم از بیان عظمت ملت فلسطین ناتوان است
سید حسن نصرالله در ادامه ملت بی‌نظیر غزه را خطاب قرار داده و به آنها درود فرستاد و گفت در تلویزیون‌ها شاهد ویران شدن خانه‌های این ملت هستیم که با وجود ویران شدن خانه‌هایشان و شهادت فرزندانشان خود را فدای فلسطین و مقاومت می‌کنند. زبان و قلم از بیان عظمت ایمان این مردم و صبر و استقامت آنها ناتوان است. در کرانه باختری نیز این پایداری و صلابت و جانفشانی را می‌بینیم.
تشکر نصرالله از یمن به خاطر ورود در جنگ غزه
دبیرکل حزب‌الله همچنین به همه کسانی که ملت فلسطین را پشتیبانی کرده و یاری دادند و تظاهرات و حمایت کردند، به ویژه ملت یمن که وارد این جنگ شدند درود فرستاده و سپس به بررسی ریشه‌های عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) پرداخته و افزود: اوضاع فلسطین اشغالی طی سال‌های اخیر به ویژه در سایه کابینه بسیار احمق رژیم صهیونیستی بسیار وخیم است و چند موضوع فلسطینی‌ها را تحت فشار قرار داده بود. اولین موضوع پرونده اسرای فلسطینی است که سال‌های طولانی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و برخی از آنها مریض هم هستند. موضوع دوم موضوع قدس شریف و مسجد الاقصی است و حوادثی که مخصوصاً در هفته‌های اخیر قبل و بعد از 7 اکتبر به وجود آمد.
سید حسن نصرالله ادامه داد: اما موضوع سوم محاصره غزه می‌باشد که نزدیک به 20 سال است ادامه دارد و مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند. موضوع چهارم چالش‌هایی است که کرانه باختری با آن مواجه بود و شهرک‌سازی‌های جدید در سایه تلاش کابینه جدید رژیم اسرائیل ادامه داشت و اینها بر مقاومت فلسطین فشار می‌آورد و کسی هم وارد عمل نمی‌شد و این موضوع فراموش شده بود. این فشارها باعث شده بود لزوم انجام یک حرکت احساس شود تا تمامی این پرونده‌ها و موضوع فلسطین را به افکار عمومی برگرداند و مسئله توهین دشمن به مقدسات دوباره باید مطرح می‌شد.
عملیات طوفان الاقصی صد درصد تصمیم فلسطینی و اجرای آن هم کاملا فلسطینی بود
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: لذا عملیات بزرگ و عظیم طوفان الاقصی انجام شد که در آن رزمندگان گردان‌های عزالدین القسام و دیگر گروه‌های مقاومت وارد عمل شدند. این پیشینه این عملیات بود که تصمیم برای انجام آن کاملاً فلسطینی بود و در داخل فلسطین گرفته شد و اقدام و اجرای آن نیز کاملا فلسطینی بود. انجام این عملیات کاملاً مخفی بود و این مخفی کاری باعث شد به این میزان از موفقیت دست پیدا کند و غافلگیری‌های بسیار بزرگی را ایجاد کند. مخفی بودن این عملیات اصلا ما را ناراحت نکرد بلکه ما همگی آن را تبریک گفتیم. این اقدام و عملکرد تاکید بر هویت اصلی فلسطین دارد و راه را بر دشمنان و منافقان بست.
طوفان الاقصی هیچ ارتباطی با هیچ یک از پرونده‌های منطقه‌ای یا بین المللی ندارد
سید نصرالله تاکید کرد که این عملیات هیچ ارتباطی با دیگر پرونده‌های منطقه‌ای نداشت و دوست و دشمن باید این واقعیت‌ها را بشناسند، تصمیم جنبش‌های مقاومت در اختیار فرماندهان خود مقاومت است. جمهوری اسلامی ایران از زمان رهبری امام خمینی (ره) تاکنون که رهبری آن در اختیار امام خامنه‌ای قرار دارد آشکارا از گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند، اما هرگز هیچ فشار و توصیه‌ای به آنها وارد نکرده و هیچ چیز از رهبران آنها نمی‌خواهد. تصمیم سازان این عملیات‌ها خود فرماندهان و رهبران مقاومت هستند و آنها به موضوع اساسی خودشان فکر می‌کنند.
وی در تشریح نتایج طوفان الاقصی اعلام کرد که این عملیات زلزله‌ای را در ابعاد سیاسی و نظامی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرد و آثار آن هم در شرایط کنونی و هم آینده بسیار بیشتر روشن خواهد شد و اسرائیل طی روزها و هفته‌های آینده مطلقاً نمی‌تواند آثار و نتایج این عملیات را کم کند. این عملیات خیلی از واقعیت‌ها را نشان داد که همه باید بدانند. نتایج و آثار بزرگ این عملیات زمان زیادی می خواهد که بیان شود، اما مهم‌ترین نکته سستی و ضعف رژیم صهیونیستی بود و نشان داد اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است. من در رسانه‌های اسرائیلی خواندم که اسرائیلی‌ها خودشان بیشتر از سید حسن نصرالله به این نکته ایمان آوردند که اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است.
آمریکا تمام انبارهای تسلیحات استراتژیک خود را به روی اسرائیل باز کرد
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت، این مسئله باعث شتاب زدگی ژنرال‌های آمریکایی و ورود آنها به این جنگ شد تا شاید بتوانند جلوی این شکست را بگیرند اما هنوز با وجود تمامی پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها موفق به این کار نشده‌اند. این مداخله همچنین میزان سستی و ضعف رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نشان داد که آنها محتاج ناوهای آمریکایی بودند تا به بقای خود ادامه دهند. پس ارتش اسرائیل که خود را بزرگترین ارتش منطقه می‌دانست کجاست؟ آمریکا تمام انبارهای تسلیحات استراتژیک خود را به روی اسرائیل باز کرد و در حالی که هنوز اتفاقی نیفتاده اعلام کرد که 10 میلیارد دلار کمک نیاز دارد. تمامی این نتایج باید تبیین شود ولی الان فرصت آن وجود ندارد. این جان فشانی‌های رزمندگان مقاومت به حق است و این دستاوردها، آثار و نتایج این جانفشانی‌هاست؛ چرا که مرحله جدیدی از ستیز با رژیم صهیونیستی و تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و دولت‌های منطقه را ایجاد کرد و این مرحله مستحق این جانفشانی‌هاست و گزینه دیگری غیر از این وجود ندارد. گزینه دیگر همان سکوت و انتظار مرگ کشیدن و به یغما رفتن کرانه باختری و قدس و شدت گرفتن محاصره غزه است. لذا این عملیات درست و صحیح بود.
زمانبندی عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت بسیار دقیق بود
سید حسن نصرالله در ادامه به بیان نحوه رفتار دشمن در برابر این عملیات پرداخته و تاکید کرد که زمانبندی این عملیات از سوی مقاومت بسیار دقیق و درست بود و روز شنبه و تعطیلی بود و بسیاری از صهیونیست‌ها مست بودند. آنها سردرگم و دیوانه و خواب آلود بودند و نمی دانستند چکار کنند. خود صهیونیست‌ها در شهرک‌های صهیونیستی جنایت‌هایی انجام دادند و رسانه‌های اسرائیلی نیز به این موضوع اذعان کردند و کمیته‌های تحقیق آینده این موضوع را نشان خواهد داد.
دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند از شکست‌های خود عبرت بگیرند، تاکید کرد که بزرگترین خطای آنها بانک اهداف آنهاست. آنها گفته بودند که می‌خواهند حماس را نابود کنند و هدف بسیار بالایی تعریف کرده بودند. ما از آنها می‌پرسیم آیا می خواهید تمامی حماس را نابود کنید؟ چطور می‌توانید چنین هدفی را تعریف کنید؟ آنها در ادامه که اندک هوشیار شدند گفتند می‌‌خواهیم اسرا را پس بگیریم.
اسرائیلی‌ها هرگز نتوانستند اسرای خود را  بدون مذاکره آزاد کنند
وی افزود: از آغاز تاسیس این جنبش‌های مقاومت تا امروز اسرائیلی‌ها هرگز نتوانستند اسرای خود را بدون قید و شرط و بدون مذاکره آزاد کنند. در لبنان پس از اسیر شدن دو نظامی صهیونیست به دست مقاومت، اسرائیلی‌ها اعلام کردند که هدف جنگ با لبنان نابودی کامل حزب الله است، خیلی از کشورها نیز آنها را کمک کردند، 33 روز جنگیدند ولی نتوانستند حزب الله را نابود کنند و حتی نتوانستند دو اسیر خود را آزاد کنند.
سید حسن نصرالله گفت: آنها (رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدان آنها) امروز در فلسطین و غزه باز هم حماقت و کودنی خود را نشان می‌دهند، آنها مردم بی‌گناه و زنان و کودکان را می‌کشند، بیشتر شهدا غیرنظامی هستند، مساجد و بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها را هدف قرار می‌دهند و هیچ جایی را رها نمی کنند و همه مکان‌های غزه را به طور کامل در برابر جهان ویران می‌کنند. آیا این رفتارها نیاز به قوی‌ترین نیروی هوایی منطقه دارد؟
صهیونیست‌ها نگران عملیات زمینی هستند و با احتیاط عمل می‌کنند
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: آنها یک ماه است حمله می‌کنند ولی نتوانستند یک دستاورد نظامی برای خود محقق کنند. اسرائیل وقتی که دید کشتارها و سرکوب‌ها فایده‌ای ندارد و نتوانسته روحیه مقاومت را تضعیف کند، عملیات زمینی خود را آغاز کرد و در آنجا بود که سلحشوری‌های نیروهای مقاومت را دید. این موضوع در سال 2006 در لبنان و امروز در غزه انجام می‌شود. اما اسرائیل نگران این عملیات زمینی است و با احتیاط این کار را انجام می‌دهد. شجاعت و قهرمانی مقاومت فلسطین، دشمن را می‌ترساند.
دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: چیزی که اسرائیل به خوبی بلد است جنایت و نسل کشی است. هدف آنها این است که اراده مقاومت را تضعیف کنند و مقاومت تسلیم شود،اما صحنه‌های آینده غزه به آنها خواهد گفت که پایان این نبرد پیروزی غزه و شکست دشمن است و دشمن نخواهد توانست با کشتارها و جنایت‌ها به اهداف خود برسد. این جنگ ماهیت وحشی‌گرانه و توحش رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد که در منطقه ما کاشته شده است تا نگهبان منافع غرب و آمریکا باشد.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: آنها (غرب و آمریکا) می‌خواستند تمام منطقه یعنی مصر و اردن و سوریه و لبنان را هدف قرار دهند. آنها می‌خواستند رژیم اسرائیل را یک رژیم انسانی و مبتنی بر اخلاق معرفی کنند اما این جنگ نشان داد که رژیم اسرائیل بسیار وحشی است علاوه بر اینکه نشان داد آمریکا مسئول مستقیم این کشتارها و رفتارهای دوگانه است. 30 روز است که غزه ویران می‌شود و کشورهای غربی که مدعی حقوق بشر و اخلاق هستند هیچ کاری نمی‌کنند. آنها به دروغ مدعی بودند که حماس سر کودکان را بریده است، بدون اینکه هیچ دلیلی بیاورند اما در برابر تکه تکه شدن هزاران کودک فلسطینی ساکت می‌شوند. واقعیت قوانین بین‌المللی این است.
امروز آمریکا مسئول مستقیم جنگ غزه است
دبیرکل حزب‌الله گفت: ما باید بدانیم که امروز آمریکا مسئول مستقیم جنگ غزه است و اسرائیل بازوی آمریکا است. آمریکا است که نمی‌خواهد اجازه دهد اسرائیل در سازمان ملل محکوم شود . آمریکا عامل تجاوز به غزه است و همانطور که امام خمینی فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است و باید به خاطر جنایت‌هایی که انجام داده؛ محاکمه بشود.
تصمیم مقاومت اسلامی عراق، تصمیمی حکیمانه‌ و شجاعانه بود
وی در ادامه به حمایت سایر گروه‌های مقاومت منطقه از ملت و مقاومت فلسطین پرداخته و تاکید کرد: در همین راستا تصمیم مقاومت اسلامی عراق را می‌بینیم که به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه حمله می‌کنند. این آمریکایی‌ها هستند که باید تاوان این تصمیم را بپردازند. این تصمیمی حکیمانه‌ و شجاعانه است که فرماندهان مقاومت اسلامی عراق گرفته‌اند و دیروز هم شنیدیم که گام‌های جدیدی برداشته‌اند. من به مقاومت عراق درود می‌فرستم که به مظلومان کمک می‌کند.
رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: وظیفه هر آزادمرد و انسان با شرافتی است که این واقعیت‌ها را نشان دهد. این جنگ، جنگ افکار عمومی بوده و می‌بینیم که افکار عمومی در حال روشن شدن است و می‌فهمد که هزاران کودک و زن در غزه کشته می‌شوند و پیکر آنها تکه تکه می‌شود. افکار عمومی می‌فهمد که در ستیز حق و باطل و ستیز انسانیت و توحش آنها جان خود را از دست می‌دهند. امروز دفاع از غزه یک وظیفه انسانی برای هر انسان است. همه باید به مردم غزه کمک و پشتیبانی کنند و کسی که سکوت کند باید در رفتار خود و انسانیت خود بازنگری کند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد که تشکیل رژیم صهیونیستی و آثار آن تنها متوجه فلسطین نبود بلکه لبنان و سوریه و اردن و مصر تحت تاثیر قرار گرفتند و لبنان یکی از کشورهایی بود که بیشتر از همه تحت تاثیر قرار گرفت. جنگ غزه یک حادثه عادی نیست بلکه یک جنگ سرنوشت ساز و تاریخی است، هدف اول که همه باید برای آن شبانه روز کار کنند این است که جنایت‌ها متوقف شود. هدف دوم این است که حماس در این جنگ پیروز شود و همه ما باید برای این هدف کار کنیم.
پیروزی غزه پیروزی تمام ملت ها و کشورهای منطقه است
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت: توقف این تجاوزها بنا به دلایل انسانی و اخلاقی است که بحثی در مورد آن نیست. اما در مورد هدف دوم باید بگویم که این هدف به نفع فلسطینی‌ها است. اما پیروزی غزه به معنای پیروزی برای ملت‌ها و حکومت‌های منطقه و مخصوصاً کشورهای همسایه است. پیروزی غزه منفعت ملی همگانی و سرنوشت ساز دارد و این پیروزی به نفع امنیت ملی اردن و سوریه و لبنان است.
کشورهای عربی نفت و غذا به اسرائیل را تحریم کنند
سید حسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیستی همیشه لبنان و مردم لبنان را تهدید می‌کند، خودش در غزه گرفتار شده، با این وجود باز هم لبنانی‌ها را تهدید می‌کند. دولت‌ها و حکومت‌های عربی و اسلامی باید برای توقف این تجاوزات تلاش کنند. آنها باید دین و انسانیت و اخلاق خود را به کار بگیرند و لااقل تنها برای تحقق هدف اول تلاش کنند. آنها نباید به اسرائیل نفت و غذا بدهند. متاسفانه در جنگ‌های قبلی همیشه کشورهای عربی و اسلامی تهدید می‌کردند که نفت خود را از آمریکا قطع کنند اما الان حتی از اسرائیل نیز نمی خواهند نفت را قطع کنند.
رهبر مقاومت اسلامی لبنان افزود: اسرائیلی‌ها با تکبر می‌گفتند که 22 کشور عربی نمی‌توانند حتی یک بیمار غزه را درمان کنند یا یک کامیون کمک انسانی به غزه بفرستند، آیا تحقیر و ذلت کشورهای عربی به اینجا رسیده است؟ شما حداقل نمی‌توانید در برابر گذرگاه رفح تحصن کنید و نمی‌توانید با زنان و کودکان غزه همدردی کنید. من نمی‌خواهم کسی را متهم به خیانت کنم، ما ناامید نیستیم و لااقل باید اتمام حجت کنیم تا شاید وجدان کسی در جایی بیدار شود و کاری انجام دهد.
برادران یمنی با وجود تهدیدات آمریکا وارد نبرد غزه شدند
سید حسن نصرالله ادامه داد: اما در مورد جنبش‌های مقاومت که همه منتظر شنیدن این بخش هستند، مقاومت اسلامی عراق مسئولیت پذیری خود را آغاز و اعلام کرد که وارد مرحله جدیدی می‌شود. برادران با شرف یمنی و ارتش یمن و جنبش انصارالله و مردم یمن نیز علناً و رسماً علی رغم تمام تهدیدهای آمریکا و غرب مشارکت خود در این جنگ را اعلام کردند و موشک‌ها و پهپادهای یمنی در نهایت به ایلات و سرزمین‌های اشغالی رسید.
ما از هشت اکتبر وارد جنگ با رژیم اسرائیل شدیم
سید نصرالله تاکید کرد: مردم گفته بودند که سید می‌خواهد وارد جنگ شود، ما سال‌های طولانی است که وارد این جنگ شده‌ایم، ما از 8 اکتبر وارد این جنگ شده‌ایم. مقاومت اسلامی لبنان عملیات خود را از روز دوم طوفان الاقصی آغاز کرد و به تمامی مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی امتداد پیدا کرد و حتما اخبار آن را پیگیری کرده‌اید. آنچه که اتفاق می‌افتد خیلی مهم است، شاید برخی تصور می‌کنند که حزب الله باید وارد جنگ تمام عیار شود و کاری که ما در مرزها انجام دادیم کم بوده است، البته ما به این مقدار بسنده نخواهیم کرد، اما چیزی که در جبهه ما اتفاق می‌افتد، اتفاقاتی است که سابقه نداشته است.
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: حتی در جنگ 33 روزه نیز این اتفاقات بی سابقه بود، اینکه تمامی پایگاه‌های اسرائیل در تمامی طول مرزها و نیز تانک‌ها و خودروهای زرهی و پهپادها و تجهیزات فنی آنها مورد حمله قرار بگیرند، اتفاقی بی‌سابقه است. مقاومت اسلامی لبنان از 8 اکتبر تاکنون جنگ بی‌سابقه‌ و واقعی را به راه انداخته که متفاوت از جنگ‌های گذشته است. شرایط محورها و ابزارهای این جنگ کاملاً متفاوت است.
حزب الله تاکنون 57 شهید تقدیم کرده است/فشار را از غزه کم کردیم
نصرالله تصریح کرد: اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی برخی نیروهای خود را جابجا کرد، ما تاکنون 57 شهید تقدیم کرده‌ایم که برخی از آنها از رزمندگان مقاومت القدس و القسام بودند، شنبه 7 اکتبر اسرائیل برخی از نیروهای خود را عقب کشید و در حال فروپاشی کامل بود و می‌خواست تمام نیروهای ذخیره و آماده خود را به سمت غزه ببرد. عملیاتی که آغاز و روز به روز بیشتر شد دشمن صهیونیستی را مجبور کرد که نیروهای خود را در مرز لبنان مستقر نگه دارد و حتی نیروهای خود را تقویت کند، در نهایت جبهه لبنان باری از روی دوش مقاومت غزه برداشت. ما اینجا عملیات یا به قول برخی‌ها ماجراجویی می‌کنیم ولی این ماجراجویی محاسبه شده است.
اسرائیل نیمی از توان گنبد آهنین خود را در مرزهای لبنان مستقر کرده است
وی تاکید کرد که اسرائیل نیمی از توان گنبد آهنین خود را در مرزهای لبنان مستقر کرده و یک سوم نیروهای خود را متوجه مرز لبنان کرده است. نکته دیگر اینکه ده‌ها شهرک نشین در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی آواره شده‌اند و 43 شهرک خالی شده و کسانی که در این شهرک ها حضور دارند همگی نظامی هستند. 58 شهرک نیز در مرزهای غزه تخلیه شده و تمام این روندها به اسرائیل فشار وارد می‌کند تا جنگ را متوقف کنند.
سید نصرالله افزود: عملیات‌های مقاومت در مزارع شبعا ترس و وحشتی را به جان اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها انداخت و آنها را نگران آن کرده که این افزایش تنش‌ها به سمت جنگ واقعی پیش برود که احتمال این روند نیز وجود دارد. دشمن باید در برابر لبنان با احتیاط رفتار کند، حتی اگر یک عملیات در گذشته علیه اسرائیلی‌ها انجام می‌شد این رژیم صبر نمی‌کرد، اما امروز می‌ترسد و صبر می‌کند.
رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: حضور ما و آمادگی ما و عملیات ما کاری کرده که دشمن را به وحشت انداخته است. عملیات مقاومت در جنوب لبنان به دشمن نشان می‌دهد که اگر عملیات پیش دستانه‌ای را ضد لبنان انجام دهد دچار حماقتی بزرگ شده است که از آن پشیمان خواهد شد. آنها می‌خواهند ما را بترسانند. اما صحنه‌های غزه ایمان ما را بیشتر می‌کند تا پایداری و مقاومت و ایستادگی خود را افزایش دهیم.
ارسال پیام‌های تهدید آمیز به حزب الله برای عدم بازگشایی جبهه جدید
سید حسن نصرالله در ادامه گفت: نتایج حضور ما خسارت‌های انسانی و مالی است که به دشمن وارد شده است، ما در این عملیات با خون شهدا و بی‌خوابی مجاهدان فشارها را از غزه کم می‌کنیم و دیوانگی دشمن را مهار می‌کنیم. ما اینجا به یک نقطه مهم می‌رسیم. طی هفته‌های اخیر پیامهای زیادی به ما رسیده که اگر جبهه‌ای جدید را باز کنیم ناوهای آمریکایی برای برخورد با ما آماده‌اند.آنها همواره ما را تهدید می‌کنند ولی عملیات ما ادامه یافت و مواضع ما تغییر نکرد و کار خود را در جبهه آغاز کردیم.
دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: ادامه حوادث به دو موضوع بستگی دارد. موضوع اول آینده حوادث در غزه است، فلذا تحولات ما مربوط به تحولات غزه است و اگر تنش‌ها در آنجا بالا برود، در اینجا (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
تمام گزینه‌ها روی میز است/هراسی از تهدیدات آمریکا نداریم
نکته دوم نوع رفتار اسرائیل با لبنانی‌ها است، آنها برخی شهروندهای لبنانی را شهید کرده‌اند و من می‌خواهم به صهیونیست‌ها هشدار بدهم که همه احتمالات در جبهه لبنان باز است و تمام گزینه‌ها روی میز است و می‌توانیم در هر لحظه آنها را انتخاب کنیم . همه ما باید برای تمامی احتمال‌ها و فرضیه‌هایی که ممکن است روی دهد ، آماده باشیم.
رهبر مقاومت اسلامی لبنان افزود: در پایان به آمریکایی‌ها می‌گویم که تهدید شما نه بر مقاومت لبنان تاثیری دارد و نه جنبش‌های مقاومت و نه محور و دولت‌های مقاومت. این تهدیدها و عربده کشی‌ها فایده‌ای ندارد و ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند. من به شما می‌گویم که ناوهای شما که ما را با آن تهدید می‌کنید، ما ابزارهای مناسب را برای مقابله با آنها آماده کرده‌ایم.
نصرالله خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شکست‌های خود را در لبنان و عراق و افغانستان به یاد بیاورید. کسانی که شما را در لبنان در آغاز دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و فرزندان آنها هنوز زنده هستند. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند این نبرد گسترش پیدا نکند راه آن تهدید نیست، بلکه تنها راه آن توقف جنایت‌‌های اسرائیل ضد غزه است. اسرائیل تحت امر آمریکاست و شما می‌توانید آن را متوقف کنید، چرا که این تجاوز شماست.
آمریکایی‌ها سریعاً جنگ را متوقف کنند
دبیر کل حزب‌الله گفت: آمریکایی‌ها باید سریعاً این جنگ را متوقف کنند و می‌دانند که اگر جنگی در منطقه در بگیرد ناوها و نیروهای آنها کارایی نخواهد داشت و بزرگترین خسارت‌ها را تحمل خواهند کرد. امروز همه دنیا از اسرائیل و آمریکا طلبکار است. همه جهان انسانیت و جهان اخلاقی امروز باید شبانه روز و به صورت جدی کار کند تا این تجاوز متوقف شود.
سید نصرالله گفت: این را به فلسطینی‌ها و مردم غزه می‌گویم که افق‌ها نشان می‌دهد که از روزی که مقاومت تاسیس شد، جنگ ما هنوز به پیروزی نهایی نرسیده است و هنوز زمان لازم داریم، ولی در برخی جاها همچنان پیروز می‌شویم، مقاومت لبنان در سال 1986 و 2006 نیز به همین صورت پیروز شد. ولی باید صبور باشیم و مشکلات را تحمل کنیم. دشمن این مولفه را ندارد. مردم از زیر آوارها بیرون می‌آیند و جان خود را فدای مقاومت می دانند. جنگ ما جنگ صبر و پایداری و تحمل و به شکست کشاندن دشمن است.
غزه و فلسطین پیروز خواهند شد
دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که تجاوز متوقف شود و مقاومت در غزه پیروز شود. من به شما می‌گویم که به وعده الهی ایمان داشته باشید. خداوند مومنان صادق را به پیروزی وعده داده و اگر ما صداقت خود را ثابت کنیم و در راه خداوند مجاهدت کنیم و هزینه این جانفشانی را بپردازیم، مستحق این پیروزی الهی هستیم. من از تجربه شخصی خودم که با امام خامنه‌ای داشتم برایتان می‌گویم. ایشان فرمودند که غزه و فلسطین پیروز خواهند شد.
سید حسن نصرالله در پایان گفت: امام خامنه‌ای چند روز بعد از جنگ لبنان در حالی که هیچ افقی پیش روی ما نبود فرمودند که شما در جنگ پیروز می‌شوید و دستاوردهای بزرگی محقق می‌کنید و این اتفاق افتاد. موفقیت ما در گرو این صبر و جانفشانی است و نتیجه آن قطعاً پیروزی است و انشاالله به زودی زود پیروزی غزه و مردم و مقاومت غزه را جشن می‌گیریم.
  • نویسنده :
  • منبع :