19 دی: وزیر کشور برای بررسی وضعیت حادثه آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بعد از ظهر امروز (جمعه) وارد گیلان شد.

وزیر کشور با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود گفت: باید با دقت بیشتری همه دلایل وقوع این حادثه تلخ بررسی شود تا ببینیم چرا این اتفاق رخ داده است.

احمد وحیدی ‌در حاشیه حضور در محل آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود با بیان اینکه متاسفانه امروز واقعه تلخی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود اتفاق افتاد و نتیجه آن فوت 32 نفر و مصدوم شدن 17 نفر بود، اظهار کرد: واقعه بسیار تلخی بود و جا دارد آن را به بازماندگان این واقعه تسلیت بگویم. 

احمد وحیدی با تاکید بر اینکه مسئولان از همان ابتدا در محل حادثه حضور داشته‌اند و بررسی‌ها برای علت حادثه در حال انجام است، بیان کرد: آتش نشانی در نزدیکی محل وقوع حادثه بوده و براساس گزارشات آتش نشانی به محض اعلام گزارش وقوع حریق یک دقیقه بعد ماموران آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه پلیس آگاهی نیز در حال بررسی و ارزیابی لازم است، متذکر شد: پس از بررسی‌های لازم با مقصرین این واقعه برخوردهای لازم توسط قوه قضاییه صورت خواهد گرفت. 

وحیدی با تاکید بر اینکه برخی افراد هم اکنون تحت کنترل قضایی قرار دارند، یادآور شد: بررسی‌های میدانی حاکی از این است که باید با دقت بیشتری همه دلایل وقوع این حادثه تلخ بررسی شود تا ببینیم چرا این اتفاق رخ داده است. 

وی با اشاره به اینکه طبق تصاویر موجود در فیلم‌های مداربسته، آتش‌سوزی از یک نقطه آغاز شده و به سرعت توسعه پیدا می‌کند، تصریح کرد: با توجه به نوع سازه ساختمان و سقف پلیمری آتش به سرعت سرایت پیدا می‌کند، البته همه اینها اطلاعات اولیه است و باید دقیق بررسی شود تا علت حادثه معلوم شود. 

وزیر کشور بار دیگر با تسلیت به خانواده بازماندگان اظهار کرد: این کمپ تحت مدیریت بخش خصوصی و نظارت بهزیستی بوده است.

وزیر کشور صبح امروز هنگام بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان کامیاران به محض اطلاع از حادثه، در تماس تلفنی با اسدالله عباسی استاندار گیلان، ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه با خانواده فوت شدگان آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد ابراز همدردی کرد.
وحیدی از استاندار گیلان خواست همه تمهیدات و امکانات لازم را برای کمک به مجروحان این حادثه بکار گیرد و علت این حادثه را مورد بررسی دقیق قرار دهند و در صورت قصور انسانی عامل یا عاملان آن را به دستگاه قضایی معرفی کنند.
حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد؛ شمار جانباختگان این حادثه به ۳۲ تن رسیده است و ۱۷ تن از مددجویان این مرکز تحت مداوا قرار دارند؛ استاندار گیلان در ساعات نخست بروز این حادثه با حضور در محل حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، بر انجام خدمات به موقع و رسیدگی ویژه حادثه دیدگان تاکید کرد.
محمد جلایی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گیلان نیز در تازه ترین خبر در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: بررسی دقیق علت حادثه کمپ ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود توسط تیم های کارشناسی و افراد خبره در دست انجام است و به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :