19 دی: سرپرست انجمن جودو فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان درباره اخراج ۲ ورزشکار این رشته از دهکده بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و اخبار نادرستی که دراین‌باره منتشر شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

اخراج ۲ جودوکار نابینا و کم‌بینا از دهکده بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، شائبه‌های زیادی درباره این ماجرا به وجود آورد و اخباری مبنی بر رد کلاس‌بندی وحید جدی، یکی از این جودوکاران مخابره شد. با این حال، علیرضا امینی، سرپرست انجمن جودو فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان می‌گوید این ۲ جودوکار تا پایان سال ۲۰۲۴ کلاس‌بندی دارند و اصلا کلاس‌بندی در هانگژو انجام نشد. براساس اعلام مسئولان مدیریتی و فنی فدراسیون، اخراج این ۲ ورزشکار در نتیجه مشکوک بودن تست دوپینگ آنها صورت گرفت. 

امینی با حضور در خبرگزاری ایرنا با ارائه روایتی جدید از این اتفاقات در هانگژو که کاملا متفاوت با اخبار منتشره بود، گفت: ۱۵ روز قبل از اعزام کاروان ایران از این ۲ جودوکار تست گرفته شد و نمونه آزمایش آنان مشکوک بود. ما نیز در هانگژو پیش‌دستی کردیم و اجازه حضور در مسابقات به آنها ندادیم. این ۲ ورزشکار در اولین فرصت به ایران بازگردانده شدند.

سرپرست انجمن جودو ادامه داد: ای کاش برای این خبر به ما استناد می‌شد. اسناد کلاس‌بندی جدی و جعفری موجود است. نامه مشکوک بودن نمونه آزمایش آنها را نیز بنده در اختیار دارم.

امینی درباره استعدادیابی در جودو نابینایان، گفت: ما به دنبال استعدادها هستیم و حتی مسابقات جودوکاران بدون مشکل جسمانی را رصد می‌کنیم و اگر کسی مشکل بینایی داشت به دنبال جذب او هستیم. البته تنها فدراسیون ایران نیست که این کار را انجام می‌دهد بلکه قهرمان پارالمپیک جمهوری آذربایجان (کاسیموف) قبلا مدال طلای دانشجویان جهان را داشت و اکنون نیز در بخش پارالمپیکی‌ها فعالیت دارد.

امینی با اشاره به نقش کادر فنی کنونی جودو نابینایان در عملکرد جودوکاران نیز افزود: تا پیش از آمدن تیم فنی محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده، این تیم محلی از اعراب نداشت اما اکنون در هر تورنمنتی که حضور پیدا می‌کند، با دست پر برمی‌گردد.

امینی در ادامه درباره نقش محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، گفت: او خودش را وقف ورزش نابینایان کرده و باید حمایت شود که چنین تحول خوبی را ایجاد کرده است. مظلومی ارتباط خوبی با سازمان بهزیستی دارد و این موجب شده تا بخش زیادی از مشکلات تیم حل شود. او در ابتدای اعزام پیش‌بینی از تعداد مدال ورزشکاران نابینا داشت که درست از آب درآمد و این نشانه هنر مدیریت وی است.

  • نویسنده :
  • منبع :