19 دی: هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از صبح فردا شنبه تا ظهر یکشنبه هفته آینده، ناامن اعلام کرده است.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید، رعد و برق و بارش باران مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
هواشناسی مازندران با بیان اینکه، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۵ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی، غرق شدن شناگرها، اختلال در فعالیت های صیادی، تردد شناورهای سبک و متوسط و اختلال در تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر را به همراه خواهد داشت.
در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت علاوه بر خودداری از فعالیت‌های تفریحی، جوانب احتیاط را در فعالیت های صیادی در نظر بگیرند.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران در روز شنبه نیمه غربی استان ابری، ارتفاعات مه آلود، با کاهش دما به تدریج با بارندگی و وزش باد و در نیمه شرقی نیز به تدریج ابری از بعدازظهر با بارندگی و وزش باد و در مناطق سردسیر کوهستانی با بیش از سه هزار متر ارتفاع با بارش برف پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در روز یکشنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود با رگبار پراکنده باران و وزش باد، بتدریج از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و ابر همراه خواهد بود.
هواشنایی شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه را صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در روز سه ‌شنبه را نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر ابری بتدریج با رگبار باران و وزش باد پیش بینی کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :