19 دی: دادستان کل کشور در پی آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود دستور داد این پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی و با عامل یا عاملانی که در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته‌اند، برخورد شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در پی آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد شهرستان لنگرود و جان باختن و زخمی‌شدن تعدادی از مددجویان، در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های متوفیان و آرزوی بهبودی هرچه سریع‌تر مجروحان و مصدومان، خطاب به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان دستور بررسی دقیق و رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع و اثرگذار با عامل یا عاملان و کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر و سهل انگاری داشته‌اند را صادر کرد.
دادستان کل کشور با تاکید بر تشکیل سریع پرونده، تکمیل تحقیقات و شناسایی تمامی ابعاد این حادثه تاسف‌برانگیز بر همکاری همه دستگاه‌های متولی و اداره کل پزشکی قانونی استان گیلان در شناسایی اجساد و تحویل به خانواده‌های متوفیان و فراهم آوردن زمینه یک دادرسی سریع و عادلانه تاکید کرد.
وی تصریح کرد: طی روند قضایی در دادسرا و دادگاه در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ممکن التیامی بر زخم خانواده‌های متوفیان و مصدومان این حادثه خواهد بود و بر برخورد قاطع و اثرگذار با همه کسانی که در این حادثه قصور و تقصیر دارند، تاکید داریم.

همچنین رییس سازمان بهزیستی کشور خواستار رسیدگی فوری به آسیب دیدگان آتش سوزی در یک مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد و دلایل وقوع این اتفاق شد.

علی محمد قادری ضمن ابراز تأسف از بروز این اتفاق به مدیرکل بهزیستی استان گیلان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی ابعاد موضوع و برخورد با متخلفان در بروز این حادثه اقدام شود.
به دستور رییس سازمان بهزیستی کشور هم تیمی متشکل از معاون سلامت اجتماعی سازمان، دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و مدیرکل حراست سازمان بهزیستی کشور جهت بررسی و گزارش ابعاد مختلف این حادثه به استان گیلان اعزام شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :