19 دی: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار قطعه زمین نیز تا پایان سال در سراسر کشور واگذار خواهد شد، گفت: امیدواریم سال آینده هر هفته یا هرماه تحویل واحدهای مسکونی به مردم را شاهد باشیم.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی 18 هزار و 500 واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان، به تامین بیش از 51 هزار هکتار زمین در سراسر کشور در توافق با دستگاه‌ها، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان سال حداقل 60 هزار هکتار زمین تامین خواهد شد و عملیات ساخت شتاب خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه توافقاتی با بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات مسکن انجام شده، افزود: اگر این توافقات از سوی بانک‌ها اجرا شود شاهد رشد قابل توجهی در ساخت و تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش تسهیلات مسکن روستایی در بخش تعداد و مبلغ اتفاق خوبی است و کاهش سود این تسهیلات به 18 درصد نیز ابلاغ شده و همه بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند.
به گفته بذرپاش، طی پنج ماه اخیر به اندازه دو سال قبل نظام بانکی کشور تسهیلات پرداخت کردند که بخش اعظم آن توسط بانک مسکن اعطا شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیش از 18 هزار واحد مسکن شهری در استان کردستان آغاز شد، گفت: در بخش روستایی نیز 13 هزار واحد شامل 6 هزار قطعه زمین و 7 هزار واحد مسکن آغاز شده که 5 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا پایان سال 500 هزار قطعه زمین روستایی و 500 هزار قطعه زمین شهری را واگذار خواهیم کرد و تا سال آینده این اراضی مجموعا به 2 میلیون قطعه خواهد رسید.
بذرپاش با اشاره به آثار اقتصادی رشد تولید و ساخت مسکن اظهار کرد: کاهش تورم و تحقق شعار سال، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود.رونق تولید مسکن، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: افزایش تولید و تامین مسکن، علاوه بر آثار اقتصادی، آثار اجتماعی دو چندان به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه اولین نیاز مردم است، شتاب بخشی به رشد عرضه آن، یک ضرورت به شمار می‌آید.

  • نویسنده :
  • منبع :