19 دی: عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۳۰ میلیون دستگاه شنود در سفارت آمریکا در ایران وجود داشت که تمام مسئولان ایران از طریق این دستگاه‌ها رصد و شنود می‌شدند و عملاً این سفارتخانه به یک لانه جاسوسی به معنای واقعی کلمه تبدیل شده بود.
ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص یوم‌الله سیزدهم آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: سفارت آمریکا در ایران عملاً ماهیت خود را از دست داده بود و از یک سفارتخانه برای نمایندگی سیاسی در کشور پذیرنده به یک جاسوس خانه تبدیل شده بود.
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طبقه دوم سفارت آمریکا ۳۰ میلیون دستگاه شنود برای جاسوسی از بخش‌های مختلف کشور وجود داشت که با این دستگاه‌های شنود پیشرفته حساس‌ترین مراکز کشور ما توسط سفارت آمریکا رصد و شنود می‌شد.
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سیزدهم آبان سال ۵۸ در واقع گامی مهم در مسیر تثبیت انقلاب اسلامی بود چرا که اگر سفارتخانه آمریکا به‌کار خود ادامه می‌داد ما در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی با چالش‌های جدی‌تری مواجه بودیم.
ابوترابی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی‌ها در زیر سوال بردن تسخیر لانه جانسوزی آمریکا عنوان می‌کنند که سفارتخانه هر کشور مصون از تعرض است باید گفت که سفارتخانه مصون از تعرض است ولی سفارتخانه آمریکا عملاً به یک مرکز جاسوسی تبدیل شده بود و در هیچ قانونی سفارتخانه اجازه جاسوسی از کشور پذیرنده را ندارد.
وی افزود: همانطور که امام راحل فرمودند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم بود چرا که با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا جلوی بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گرفته شد.

  • نویسنده :
  • منبع :