19 دی: دادستان کل کشور گفت: مصداق بارز تعیین‌تکلیف هرچه سریع‌تر اموال بلاتکلیف، بلاتکلیفی حجم انبوهی از خودرو، موتورسیکلت و کشنده توقیف شده در پارکینگ‌ها است.

جلسه هفتگی شورای معاونین دادستانی کل کشور با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دادستان کل کشور، ضمن محکومیت مجدد جنایات رژیم صهیونیستی و قتل‌عام ۹ هزار فلسطینی اظهار کرد: متأسفانه خباثت‌های رژیم جعلی اسرائیل همچنان ادامه دارد و مجامع بین المللی با سکوت خود صرفاً شاهد این جنایات هستند.
پیروزی نهایی با ملت مظلوم فلسطین است
وی گفت: اکنون ملت مظلوم فلسطین در رنج و سختی زیادی به سر می‌برد و مورد ظلم رژیم منحوس اسرائیل قرار گرفته است، اما پیروزی نهایی ملت مقاوم و مقتدر فلسطین قطعی است. بنا به وعده‌الهی پیروزی نهایی برای مستضعفان و مظلومان عالم است.
دادستان کل کشور با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا مسئول مستقیم قتل‌عام زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی است و با ارسال سلاح‌های نظامی و حمایت‌های سیاسی سعی دارد به حیات سیاسی این رژیم در حال مرگ تنفس مصنوعی بدهد؛ در حالی که تاریخ ثابت کرده هر کشور، دولت و رژیمی مورد حمایت آمریکا قرار گرفته سرنوشتش محکوم به شکست و نابودی خواهد بود. نمونه تاریخی این موضوع نابودی و شکست صدام، رژیم پهلوی، داعش است.
دادستان‌ها و قضات در اصلاح شیوه‌ها و فرآیندها خلاقیت داشته باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در بخش دیگری از سخنان خود معاونین و مدیران دادستانی کل و همچنین دادستان‌های سراسر کشور را خطاب قرار داده و گفت: باید پیوسته و دائماً به فکر نوآوری و ابتکار بود. تمامی دادیاران، بازپرسان، قضات و کارمندان باید به دنبال خلاقیت جهت بهبود شیوه‌ها و فرآیندها در عملکرد خود باشند.
سرعت، دقت و صحت ملاک عمل دادستان‌ها باشد
وی با بیان اینکه باید به فکر انجام کارهای جدید و نو باشیم، گفت: در انجام وظایف و تکلیف خود باید سه هدف سرعت در کار، دقت در کار و صحت در کار را دنبال کنیم و اجازه ندهیم به‌علت مشغله زیاد و کمبود وقت دچار رخوت کاری شده و نگاهمان از ایده‌های جدید غافل گردد.
دادستان کل کشور یکی از راهکارهای ایجاد خلاقیت و نوآوری را به کار بردن اصطلاحات و عبارات درست و اصولی و پرمعنا دانست و گفت: قضات می‌توانند با بهره‌مندی از عبارات جدید و صحیح ضمن رعایت چارچوب‌های قانونی، مطالعه و درک رأی و قرار را برای مردم سهل و شیرین کنند. چراکه یکی از شاخص‌های صدور یک رأی متقن به کار بردن اصطلاحات مناسب و روان‌نویسی است.
اموال بلاتکلیف هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در ادامه بر تعیین‌تکلیف هرچه سریع‌تر اموال بلاتکلیف تاکید و اظهار کرد: مصداق بارز این موضوع بلاتکلیفی حجم انبوهی از خودرو، موتورسیکلت و کشنده توقیف شده در پارکینگ‌ها است. متأسفانه در برخی از استان‌ها وضعیت این پارکینگ‌ها مناسب نبوده و خودروهای زیادی برای مدت طولانی در شرایط غیر استاندارد در این مراکز در توقیف هستند.
قدردانی از اقدامات سریع و مناسب برخی از استان‌ها
دادستان کل کشور ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در تعیین‌تکلیف اموال بلاتکلیف در چند استان کشور گفت: دادستان‌های ما در سراسر کشور همچنان این موضوع را پیگیری کرده و سعی کنند هرچه سریع‌تر این اموال و این پارکینگ‌ها را ساماندهی و تعیین تکلیف کنند.
وی گفت: معاونت نظارت دادستانی کل تا عادی‌شدن موضوع توقف‌گاه خودروها و تعیین‌تکلیف آن، اجرای دقیق دستور رئیس قوه قضائیه و بخشنامه‌های دادستانی کل را دنبال و هر هفته گزارش پیشرفت کار را به شورای معاونین ارائه کند.
  • نویسنده :
  • منبع :