19 دی: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که در حال ایجاد ترتیباتی برای سفر اتباع اماراتی به قدس و خواندن نماز در مسجدالاقصی است. این وعده در حالی است که اشغالگران طی سالهای گذشته به هر نحو ممکن تلاش کرده اند مانع حضور فلسطینی‌ها در این مکان مقدس شوند.

صفحه فارسی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با درج این خبر به نقل از نتانیاهو نوشت که تل آویو همچنین در حال ایجاد ترتیبات لازم برای اقامه نماز اماراتی‌ها در مسجد الاقصی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شده بود که خط پروازی مستقیم بین ابوظبی و تل آویو از طریق آسمان عربستان به زودی راه اندازی خواهد شد.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز پس از توافق عادی سازی روابط امارات و اسرائیل رسما از محمد بن زاید ال نهیان ولیعهد ابوظبی برای سفر به قدس دعوت به عمل آورده است.

این وعده ها در حالی داده می شود که نیروهای رژیم صهیونیستی در طول سالیان و در مقاطع مختلف مانع از حضور فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی شده و برخی از درب‌ها را به روی آنها بسته است.

اقدامات طرفین برای گرمتر کردن روابط در حالی پیش می‌رود که آنها در همین ابتدا بر سر برخی از جزئیات توافق به شدت به اختلاف خورده‌اند و طرف صهیونیستی مخالف تحویل تسلیحات پیشرفته از سوی آمریکا به امارات است.

اماراتی های همچنین مدعی شده بودند که توافق ابوظبی - تل آویو مانع از اجرای طرح الحاق کرانه باختری خواهد شد اما مقامات صهیونیستی تاکید کردند که این طرح تنها به تعویق افتاده اما لغو نشده است. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا