19 دی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با اس جی شانکار وزیر امور خارجه هند، درخصوص وضعیت منطقه و اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان در مناطق اشغالی فلسطین رایزنی کرد.
حسین امیرعبداللهیان یکشنبه شب در این تماس تلفنی خاطر نشان ساخت: انتظار می رود، کشور هند همراه با دیگر کشورهای منطقه و جهان ابتکاراتی را در چارچوب برقراری آتش بس و ارسال کمک های انسان دوستانه گسترده به مردم مظلوم فلسطین در غزه، جلوگیری از اقدامات ضد انسانی نیروهای اشغالگر در نسل کشی گسترده، ارتکاب جنایات جنگی و کوچ اجباری ساکنین این منطقه صورت دهد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور هشدار داد: ادامه حملات رژیم صهیونیستی باعث پیچیده تر شدن شرایط منطقه و گشایش جبهه های جدیدی از سوی نیروهای مقاومت شده و در نتیجه منجر به افزایش و گسترده شدن درگیری ها در منطقه خواهد شد.
امیرعبداللهیان همچنین همتای هندی خود را از آخرین وضعیت همکاری های مشترک در راه اندازی پروژه بندر چابهار مطلع ساخت و بر رایزنیهای بیشتر دو کشور در این رابطه و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه هند نیز با غم انگیز توصیف کردن شرایط غزه اظهار داشت: این کشور به دقت شرایط منطقه را زیر نظر دارد و معتقد است که گذشته از تمامی اختلاف سلائق، باید اقدامات و تلاش های مشترکی را برای بهبود شرایط انسانی در منطقه غزه صورت داد و هند آماده است تا در چارچوب ابتکاراتی که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌کند در روند توقف عملیات نظامی و جلوگیری از تشدید و گسترده شدن بحران نقش آفرینی کند.
اس جی شانکار برخی موضوعات دوجانبه را نیز مطرح کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :