19 دی: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعزام چند گروه رسانه‌ای و مستندساز به مرز اردن در عراق و نیز لبنان برای پوشش اخبار غزه خبر داد و گفت: با رسانه‌های لبنانی در هم‌افزایی هستیم. تلاش کردیم که رسانه‌های ایران نقش برجسته‌ای در خلق روایت داشته باشند.
فرشاد مهدی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اعزام خبرنگارن به غزه، اظهار داشت: از ۱۵ مهرماه تاکنون تلاش کردیم که رسانه‌های ایران نقش برجسته‌ای در خلق روایت و روایت‌گری موضوع داشته باشند؛ این همیت و هماهنگی در رسانه‌ها وجود داشت. خودشان حس می‌کردند که باید از آرمان فلسطین دفاع کنند، اما به موازات آن، رویدادهایی به وجود آمد، تجلیل‌هایی شکل گرفت و اتفاق‌هایی افتاد که ۶ نفر از همکاران ترکیبی از خبرنگاران و مستندسازان در یک مرحله به مرز اردن در عراق رفتند.
وی افزود: گروه دوم نیز هم‌اینک در مرز اردن هستند و برای پوشش رسانه‌ای در عراق حضور پیدا کردند. جمع دیگری هم به لبنان رفته‌اند که شامل ۱۳ نفر از اهالی رسانه‌ می‌شوند.
تقدیم ۶۰ شهید لبنانی در ۴ هفته گذشته
مهدی‌پور گفت: لبنان، خود در جنگ است و تا به امروز، حزب الله نزدیک به ۶۰ شهید در ۴ هفته گذشته تقدیم جبهه مقاومت کرده است.
گفت و گو با رسانه‌های لبنانی
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با رسانه‌های لبنانی در هم‌افزایی هستیم و به جهت این که چه همگرایی در جریان سازی این اتفاق به وجود بیاید، گفت و گوهایی شد.
مهدی‌پور گفت: امیدواریم همراه کشتی‌های امدادی هم که انشاءالله از جانب جمهوری اسلامی برای امدادرسانی کمک‌های مردمی به غزه صورت می‌گیرد، برای مستندسازی این اقدام هم، همکاران رسانه‌ای حضور داشته باشند که بنا به شرایط و اقتضاء، تداوم خواهد داشت.
رسانه‌ها درخواست کردند و اعزام شدند
فرشاد مهدی‌پور - معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
وی درباره این که آیا انتخاب خبرنگاران و رسانه‌ها برای اعزام به صورت گزینشی انجام می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: این افراد از رسانه‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌های اصلی هستند؛ بخشی از رسانه‌ها را شامل می‌شود که خود درخواست داشتند و مکاتباتی برای این کار می‌کردند.
مهدی‌پور گفت: علاوه بر این، تعدادی از فعالان رسانه‌ای هم، اکنون در لبنان حضور دارند و در سرحدات و دیگر جاها در حال انتشار اخبار هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای رسانه‌هایی که به لبنان رفته‌اند تلاش شده هماهنگی‌هایی به منظور حضور در مرز صورت بگیرد و خودشان هم در آنجا اطلاع‌رسانی کنند.
تاکنون کسی به مرز مصر برای پوشش نرفته است
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این‌که آیا امکان حضور خبرنگاران در گذرگاه رفح وجود دارد گفت: این رسانه‌ها در لبنان هستند. این کشور مرز شمالی (با غزه) است. اینجا موضوع مصر است که موضوع متفاوتی است و از رسانه های ایرانی در مصر یا آن سو تا به امروز کسی حضور پیدا نکرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :