19 دی: وزیر کشور گفت: شهرداری ها طبق قانون موظف هستند ناپایدار بودن سازه های ایمن را به مالکان اعلام و برای اصلاح آن فرصت تعیین کنند.

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره برنامه این وزارتخانه برای ملزم کردن شهرداری ها در خصوص پایداری سازه‌ها بویژه در زمان بروز بحران اظهار داشت: دولت بر شناسایی سازه های ناپایدار طبق دستورالعمل ها و رفع ناپایداری، استحکام بخشی و اطمینان از قطعیت آن تاکید دارد. 

وی یادآورشد: شهرداری ها موظف هستند پایداری سازه ها یا به دقت ارزیابی کنند و طبق فرمول های موجود اگر ناپایداری سازه های مشخص شد، آن را به مالک برای اصلاح و رفع مشکل اعلام نمایند. 

وحیدی اظهارداشت: مالکان ساختمان‌های نا ایمن باید در فرصت تعیین شده مشکل را برطرف و سازه را از ناپایداری خارج سازند و در صورتی که به اخطارهای شهرداری ها تمکین نکردند، نامه به دادستانی برای رسیدگی می رود و با حکم قانون این کار انجام می گیرد. 

وزیر کشور به انتشار فراخوان هایی از سوی شهرداری ها مبنی بر تبدیل حکم قلع و قمع سازه ها به جریمه اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده آن دسته از سازه هایی که در کمیسیون ماده ۹۹ یا ۱۰۰ حکم قلع بنا گرفته اند، می توانند با پرداخت جریمه این حکم را ملغی کنند و از همین رو انتشار این فراخوان ها قانونی بوده است.



  • نویسنده :
  • منبع :