19 دی: وزیر آموزش و پرورش از آغاز پرداخت پاداش بازنشستگان این وزارتخانه طی نیمه دوم امسال خبر داد.
رضا مرادصحرایی امروز، ۱۹ آبان ماه در جریان سفر به خراسان شمالی و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: برای تامین منابع مالی پرداخت پاداش بازنشستگان تلاش بسیاری انجام شده است و به رغم اینکه تنگناهای مالی وجود دارد، دولت نگاه مثبتی به این موضوع داشت و در تلاش هستیم تا پرداخت پاداش بازنشستگان سال گذشته طی نیمه دوم امسال انجام شود.
وی همچنین گفت: قرار است یک میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور طی سال تحصیلی جاری به اردوی راهیان نور اعزام شوند.
مراد صحرایی همچنین با اشاره به پیگیری‌ها برای معیشت فرهنگیان افزود: به رغم وجود تنگناهای مالی در آموزش و پرورش و موضوعات معیشتی، همیشه شأن معلمان حفظ شده است و دولت نیز به آن توجه دارد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت سیزدهم به رتبه‌بندی معلمان توجه بسیار دارد و به رغم محدودیت‌های مالی، ۴۳ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: ۴۷۲ هزار نفر از فرهنگیان به رتبه‌بندی اعتراض داشتند که این موضوع نیز در حال رسیدگی بوده و روند آن از تلاطم ابتدایی خارج شده است.
مراد صحرایی گفت: تعصب خاصی بر مسیر تربیت معلمان داریم که باید اصلاح شود و نقش دانشگاه فرهنگیان در آن پررنگ‌تر شود که امسال ورودی آن افزایش یافت.
وی ادامه داد: پروژه‌های مختلفی در خراسان شمالی نیز در حال انجام است که شامل ۱۲۶ پروژه مدرسه سازی و حدود ۴۰۰ کلاس درس می‌شود که در دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید. تا امروز نیز ۶۹۸ کلاس درس تحویل شده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، محل تعلیم و تربیت فرزندان و آینده سازان کشور است و اگر توسعه و پیشرفت کشور را می‌خواهیم باید توجه ویژه‌ای به فرهنگیان داشته باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :