19 دی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ساز و کار مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ با توجه به طولانی شدن بررسی لایحه برنامه هفتم و برگزاری انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره زمان ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی و بررسی آن گفت: طبق برنامه ریزی که پیش از صورت گرفته بود، لایحه بودجه ۱۴۰۳ باید تا اوایل آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شد. اما از آنجا که بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کمی به طول انجامید، پیش‌بینی می‌شود لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه امسال به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در نحوه بررسی لایحه بودجه ابتدا کلیات و احکام بررسی خواهد شد و در ادامه جداول اصلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
زنگنه خاطرنشان کرد: برنامه مجلس شورای اسلامی این است که به دلیل سال انتخابات مجلس دوازدهم، تا نیمه بهمن ماه و پیش از ماه اسفند لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال شود.
گفتنی است؛ بر اساس قانونی که سال گذشته نمایندگان به تصویب رساندند دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را به صورت دو مرحله‌ای تقدیم مجلس کند و طبق این قانون دولت باید بخش اول لایحه را تا اول آبان هر سال به مجلس ارائه کند.
پیش از این نیز داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که براساس اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال باید بودجه در دو مرحله به مجلس ارسال شود.
  • نویسنده :
  • منبع :