19 دی: سخنگوی شورای نگهبان گفت: فعال شدن سامانه داوطلب برای هر یک از مراحل در بازه‌های زمانی مجاز، به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
هادی طحان نظیف روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره سامانه‌های شورا برای انتخابات اظهار داشت: برای انتخابات پیش‌رو سامانه‌هایی طراحی شده است تا حدودی امور انتخابات تسهیل شود.
وی افزود: در ادوار گذشته اگر داوطلبی قصد شکایت از مراحل قبل را داشت یا اگر می‌خواست اسناد و ادله مربوط به خود را بداند یا قصد ارسال مستنداتی را داشت، این کار به صورت حضوری انجام می‌شد در حالی که در انتخابات پیش‌رو، ارتباط داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان به صورت مجازی و از طریق میز خدمت شورای نگهبان و سامانه‌ای به نام «سامانه داوطلب» انجام خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: این سامانه، بعد از اعلام نتایج صلاحیت هیات‌های اجرایی به داوطلبان، مطابق با قانون به مدت ۴ روز از بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ تا ۱۸ فعال خواهد بود.
طحان نظیف ادامه داد: با توجه به آشنایی داوطلبان با پنجره واحد خدمات وزارت کشور در مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام، این هماهنگی صورت گرفت که برای راحتی بیشتر داوطلبان، ورود به میز خدمت شورای نگهبان (سامانه داوطلب) نیز از طریق همین درگاه انجام شود. لذا داوطلبان می‌توانند از طریق سایت keshvar.moi.ir نسبت به ورود به این سامانه اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تمامی مراحل اعم از اعتراض داوطلبان به نتیجه مراحل بررسی صلاحیت هیات اجرایی، هیات نظارت استان و هیات مرکزی، شورای نگهبان شامل ثبت اعتراض و توضیحات، ارسال مدارک و در صورت نیاز هماهنگی حضور داوطلب، به طور کامل از طریق این سامانه انجام خواهد شد و داوطلبان نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر شورای نگهبان نخواهند داشت.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: همچنین در ادامه و در صورت تایید نهایی صلاحیت داوطلبان، معرفی نمایندگان آنها برای حضور در شعب حوزه های انتخابیه، اعتراض نامزدها به روند برگزاری و نتیجه انتخابات نیز از این طریق انجام می شود.
طحان نظیف ادامه داد: فعال شدن سامانه داوطلب برای هر یک از مراحل در بازه‌های زمانی مجاز، به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
وی یادآورشد: سامانه داوطلب صرفا برای داوطلبان است ولی در انتخابات آتی سعی داریم با چندین سامانه که به مرور در مورد هر کدام اطلاع رسانی می‌کنیم، امور را برای مردم و داوطلبان تسهیل کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :