19 دی: رئیس جمهور اساس مقاومت را مبتنی بر بازدارندگی و جلوگیری از تجاوز دشمنان دانست و تأکید کرد، اقدامات مقاومت اسلامی حزب الله لبنان بر حکمت و عقلانیت استوار است اما رژیم صهیونیستی منطق ندارد و زبانی جز زور نمی‌فهمد.
سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض در دیدار نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، مقاومت و ایستادگی را نیاز امروز منطقه و لبنان و فلسطین را نماد مقاومت توصیف کرد و ضمن مردود دانستن سازش و عقب‌نشینی در برابر دشمن صهیونیستی اظهار داشت: برخی تلاش دارند اینگونه القا کنند که گروه‌های مقاومت تحت امر جمهوری اسلامی ایران هستند در حالی که بارها ضمن تکذیب این ادعا اعلام کرده‌ایم که گروه‌های مقاومت در تشخیص، تصمیم و اقدام مستقل هستند.
دکتر رئیسی اساس مقاومت را مبتنی بر بازدارندگی و جلوگیری از تجاوز دشمنان دانست و با تأکید بر اینکه اقدامات مقاومت اسلامی حزب الله لبنان بر حکمت و عقلانیت استوار است اما رژیم صهیونیستی منطق ندارد و زبانی جز زور نمی‌فهمد تصریح کرد: اگر این اجلاس نتیجه نرسد بیم آن می‌رود که ملت‌ها خودشان به میدان بیایند.
نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز در این دیدار ابراز همدردی صرف برای مردم غزه را ناکافی دانست و از تلاش‌های دیپلماتیک دکتر رئیسی برای همگرایی در جهان اسلام حول مسئله فلسطین و انجام اقدامات عملی برای کمک به مظلومین غزه تقدیر و تشکر کرد.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با تجلیل از رفتار مبتنی بر حکمت و عقلانیت حزب‌الله در مقابل رفتارهای تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان نشان داده که مقاومت فقط برای جنگ نیست، بلکه تلاش برای ایجاد و برقراری صلح و آرامش برای ملت‌های منطقه از دیگر شاخصه‌های مهم آن است.

  • نویسنده :
  • منبع :