19 دی: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در انتقاد به شیوه اداره صحن علنی مجلس و عدم اجازه به وی برای ابراز مخالفت با طرح انتخاباتی نمایندگان، تحصن و اعلام استعفاء کرد.
در جلسه علنی روز یکشنبه(۲۱ آبان ماه ) مجلس شورای اسلامی، الیاس نادران در جریان رسیدگی به طرح اصلاح بند (۱) ماده (۸۳) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، به عنوان مخالف کلیات این طرح ثبت نام کرد که موفق به ابراز مخالفت خود نشد.
در ادامه وی در اعتراض به شیوه اداره صحن مجلس، درخواست استعفای خود را مطرح کرد و با تحصن در برابر جایگاه هیات رییسه، اعلام کرد تا زمانی که درخواست استعفاء وی پذیرفته نشود، به تحصن خود ادامه خواهد داد.
این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد. 
ماجرای تحصن نادران به بعد از تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد؛ بعد از تصویب این طرح، او لحظاتی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و انتقاد خود را از شیوه رسیدگی به این طرح و عدم اجازه برای مطرح شدن نظرات مخالفان در کلیات و جزییات بیان کرد و گفت: بنده برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به این شیوه اداره جلسه به تحصن می‌نشینم.

  • نویسنده :
  • منبع :