19 دی: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در زمان آلودگی هوا به هیچ عنوان کلاس‌های درس نباید تعطیل شود، گفت: گرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است اما تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد.
رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در حاشیه نشست پاسخگویی برخط مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره احتمال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا اظهار کرد: ما از سال گذشته اعلام کردیم مدارس تعطیل نمی شود.
وی ادامه داد: مدارس باید باز باشند و مدیران مدارس حضور یابند و معلمانی که امکان تدریس مجازی از منزل را ندارند این امکان برایشان در مدرسه فراهم شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان دسترسی به سامانه شاد برای ۸۰ درصد دانش آموزان فراهم است، افزود: از دو هفته قبل از همکارانم در استان ها خواستم تا اگر در جلسات کمیته آلودگی به ریاست استانداران تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شد، سامانه شاد در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.
صحرایی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کلاس های مدارس نباید تعطیل شود، یادآورشد: در شهرهای بزرگ که تجربه آلودگی هوا داریم، از قبل تدارک لازم دیده شده است و سامانه شاد در جاهایی در دسترسی نیست که عمدتا مناطق دوردست و روستایی است که معمولا دچار مشکل آلودگی هوا نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: از رییس سازمان حفاظت محیط زیست خواسته ایم تا الگوی روزهای آلوده در طول سال را به ما ارائه دهد تا بر اساس آن برنامه ریزی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشنامه عدم تعطیلی کلاس های درس به دلیل آلودگی هوا، این هفته ابلاغ می شود، اظهار داشت: اگرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است لذا تعطیل یا غیر فعال کردن مدارس باید آخرین اولویت باشد.
صحرایی خاطرنشان کرد: از کمیته آلودگی می خواهیم تا جایی که امکان انتخاب بین مدارس و صنایع باشد، صنایع را انتخاب کنند تا مدتی تعطیل شوند.
وی درباره تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی نیز گفت: تا این لحظه هیچ خبری درباره تعطیلی مدارس تهران نداریم.
وزیر آموزش و پرورش درباره خرید تجهیزات مدارس با اشاره به اقداماتی که این وزارتخانه برای پیش خرید تجهیزات مدارس با اولویت لوازم سرمایشی و گرمایشی انجام داده است، اظهار کرد: دولت هر چه داشته باشد برای مردم خرج می کند از اولیا و مربیان و خیران هم می خواهیم کمک کنند.
مدارس و کتاب‌های درسی باید متناسب با نیاز دختران و پسران باشد
وزیر آموزش و پرورش درباره تفکیک جنسیتی کتاب های درسی اظهار داشت: در سند تحول بنیادین از آموزش و پرورش خواسته شده مدرسه ها و کتاب ها متناسب با نیاز دختران و پسران باشد، این یک موضوع تربیتی است و ربطی به نگرش ها ندارد.
صحرایی اضافه کرد: نیازهای اجتماعی یک دختر با یک پسر فرق دارد کتاب های دینی و تربیتی ما با هم فرق دارد؛ برخی عادت دارند غلط شماری کنند یا سعی آنها این است که برخی مسائلی که آرزوهای خودشان است را به تعلیم و تربیت تسری دهند در حالی که نظام تعلیم و تربیت بر اساس اصول و مبانی اسلامی اداره می شود و به طور طبیعی به این مسائل هم در آن توجه می شود.
آغاز تولید ۸ میلیون پاکت شیر برای مدارس
وزیر آموزش و پرورش درباره توزیع شیر نیز گفت: ما ۸ میلیون پاکت شیر ۲۰۰ سی سی با ویژگی های مدنظر سفارش داده ایم که تولید آن شروع شده و اعتبارات آن را هم سازمان برنامه و بودجه تامین کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :