19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ترمیم برخی انگاره‌های فرهنگی در جامعه، گفت: طبق یک نظرسنجی در شهریورماه، مشخص شد سه چهارم مردم ایران حامی مساله فلسطین هستند و این امر اکنون به واسطه جنگ غزه حتما بیشتر هم شده است، اما متاسفانه برخی تلاش می کنند با ایجاد دو قطبی و گسل‌های اجتماعی، خلاف این مساله را بازگو کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست صبح امروز شورای مدیران این وزارتخانه ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و همدردی با آن‌ها، به نصرت الهی برای آزادی قدس شریف اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور محترم در اجلاس منطقه‌ای مانند اکو را به میدانی برای حمایت از فلسطین تبدیل کرد.
وی با اشاره به مواضع صریح رییس جمهور در دیدارهای حاشیه این اجلاس نیز بیان کرد: رئیس جمهور از مراودات اقتصادی و باز بودن سفارت برخی کشورهای اسلامی در سرزمین‌های اشغالی انتقاد کرد.
وزیر ارشاد ادامه داد: مواضع و سخنان رئیس جمهور درباره فلسطین در اجلاس‌های اخیر از موضع عزت بود.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به ریل گذاری جدید برای تقویت محتوا در استان‌ها، به تخصیص منابع جدید به آن اشاره و بیان کرد: به طور مثال ما به انجمن‌های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن‌های ادبی نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد اختصاص خواهیم داد.
وی در عین حال تصریح کرد: البته برای فعالیت قرآنی و مطبوعاتی نیز تخصیص مناسبی برای اقدامات فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.
اسماعیلی درباره تخصیص یک درصد بودجه دولتی به ارتقای فرهنگی گفت: امسال گام‌های بزرگی برداشتیم و از مجاری مختلف اجرایی و تقنینی این مساله را دنبال می‌کنیم که سنگ بنای کار مهمی است تا فرهنگ در دولت مردمی به جایگاه اصلی خود بازگردد.
وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای اعزام کاروان‌های عمره مفرده از ماه آتی، به موضوع سامانه نظارت مردمی در حوزه نشر و چاپ همزمان با هفته کتاب و همچنین برگزاری قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: موضوع عفاف و حجاب برای ما جدی است و این‌امر وظیفه قانونی و شرعی به شمار می‌آید.
وی با اشاره به لزوم تغییر ساختارهای فرهنگی در جامعه به ترمیم برخی انگاره‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: طبق یک نظرسنجی در شهریورماه امسال، مشخص شد سه چهارم مردم ایران حامی مساله فلسطین هستند و این امر اکنون به واسطه جنگ غزه حتما بیشتر هم شده است، اما متاسفانه برخی تلاش می کنند با ایجاد دو قطبی و گسل‌های اجتماعی، خلاف این مساله را بازگو کنند.
اسماعیلی بر همین اساس بیان کرد: ما برای فرهنگ‌سازی در این زمینه در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۴ مهر را به عنوان حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را به دلیل بمباران بیمارستان غزه به عنوان روز نسل کشی نامگذاری کردیم و رئیس‌جمهور نیز این موضوع را در نشست ریاض مطرح کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :