19 دی: رئیس سازمان انرژی اتمی از هدف‌گذاری برای تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات خبر داد و گفت: این‌ موضوع، قانون و مورد تاکید رهبر انقلاب است و در سند جامع توسعه سازمان انرژی اتمی نیز آمده است.
محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید برق اتمی ۲۰ هزار مگاوات اظهار کرد: این‌ موضوع، هم قانون است و هم تاکید مقام معظم رهبری و در سند جامع توسعه سازمان انرژی اتمی هم آمده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی به تعامل میان سازمان انرژی اتمی و دانشگاه‌ها در سه حوزه اشاره کرد و گفت: بخش اول، مسائلی هستند که می‌توانند تبدیل به پایان‌نامه شوند، بخش دوم نتایج تحقیقاتی است که در دانشگاه وارد و با حمایت سازمان انرژی اتمی، تبدیل به فناوری شود تا به تجهیز آزمایشگاه‌ها کمک کند و بخش سوم، آغاز بورسیه دانشجو است که در ۱۰ دانشگاه کشور، ۱۰ رشته و ۱۰۰ بورسیه را ثبت‌نام کردیم و از امسال تحصیل خود را آغاز کردند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای کارشناسی ارشد هم مراحلی را دنبال خواهیم داد که آخرین الگوی اجرایی ما با دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که در سال گذشته انجام دادیم. اسلامی درباره هدف‌گذاری تولید برق در صنعت هسته‌ای گفت: این هدف‌گذاری ۲۰ هزار مگاوات است که هم قانون و هم تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ در سند توسعه جامع سازمان انرژی اتمی هم این موضوع پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در اجرای این سند، اقدامات خود را آغاز کردیم که شرکت‌ها تاسیس و سایت‌ها انتخاب شدند و در برخی هم عملیات اجرایی آغاز شده است. 

  • نویسنده :
  • منبع :