19 دی: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از دستور رئیس جمهور به وزیر صمت برای آزاد سازی و رفع موانع ورود شناورهای تفریحی به کشور خبر داد.
عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در جلسه دولت با دستور رئیس جمهور ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد. یعنی از سوی رئیس جمهور اعلام شد. به وزارت صمت دستور دادند تا مانعی برای این کار وجود نداشته باشد و تایید کنند. همین الان سرمایه گذارانی هستند که در حوزه گردشگری دریایی قصد فعالیت دارند و قراردادهایی برای ورود شناورهای تفریحی بسته اند که در کشور ما خیلی محدودیت داشته و کمبود آن به چشم می خورد.
وی در ادامه اظهار کرد: یک فرآیندهایی بود که طولانی بود چراکه در داخل نیز این ها می تواند تولید شود. عملا منجر به خرید شناور تفریحی نمیشد. وزیر صمت همراهی خوبی با این مسئله خواهند داشت و اگر مواردی باشد که خودشان می توانند تولید کنند یا کشتی هایی وارد شود که بعدا نمونه سازی شود ما استقبال می کنیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه در واکنش به برخی اظهارات نسبت تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری در تقویم تصریح کرد: یلدا و چهارشنبه سوری هیچ وقت تغییر پیدا نمی کند و تغییر پذیر نیست. از ابتدا بوده و تا آخر نیز خواهد بود. هم شب یلدا که امسال توسط وزارت میراث فرهنگی ثبت جهانی شد و هم چهارشنبه سوری که مراسم خاصی است که مردم ما به آن علاقه دارند سر جای خود هست. بنده فکر می کنم آنچه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، مقداری فلسفه این دو شب را توضیح دادند که مصوبه بدی نیست. بالاخره اگر از ما هم بپرسند خودمان ۱۰ تا فلسفه برای این دو شب می گوییم.
وی در ادامه به موضوع استفاده از یکی از ظروف تاریخی به عنوان سطل زباله اشاره کرد و اظهار کرد: در خصوص موزه رشت با مدیریت آن موزه برخورد صورت گرفت و توبیخ شد. حتما بی سلیقگی به خرج داده است. به هر حال یک شی تاریخی باید برروی بلندی با توضیحات لازم قرار بگیرد که چنین شبهه ای که در رسانه ها مطرح شد، پیش نیاید.
وی همچنین به افتتاح مجتمع گردشگری هشت بهشت پرداخت وگفت: این افتتاح دیروز در استان قم انجام شد. یک سیاستی را وزارت میراث فرهنگی تعقیب می کند و آن این بوده که پروژه های بزرگ را به صورت فاز بندی و مرحله بندی افتتاح می کند. این سیاست قبلا نبود. معنایش این است که اگر کسی یک پروژه بزرگی را کلید زده است و چند سال گرفتار آن است نباید به خاطر کمبود منابع سال ها معطل بماند و از پروژه استفاده نشود.
وی افزود: در راهبردهای جدید وزارت گردشگری این مسئله تصویب شد. مرحله به مرحله راه اندازی می شود. با درآمدی که حاصل می شود ادامه پروژه پیش می رود. ما دیروز یکی از این پروژه ها را در استان قم افتتاح کردیم. مجتمع گردشگری دشت بهشت که بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در آنجا سرمایه گذاری شده است. وسط بیابان در استان قم با کمبود معطل مانده بود. دیروز بخشی از آن افتتاح شد و این سیاست ادامه خواهد یافت.
  • نویسنده :
  • منبع :