یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «زمینه برای دسیسه‌های براندازان» به قلم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحیم اباذری بدین شرح است:

امروز، بعد از ۴۴ سال استقرار نظام بحق ولایت فقیه و ادعای درست «فقه، تئوری واقعی و کامل اداره‌ی انسان از گهواره تا گور است» وقتی مردم ما وضعیت معیشتی و اقتصادی خود و کشورشان را با مردم و کشورهای حاشیه خلیج فارس که رژیم سلطنتی و پادشاهی دارند مقایسه می‌کنند و ما چه بخواهیم و نخواهیم و چه خوشمان بیاید و نیاید، طبیعی است دچار شک، تردید و بد بینی شوند و بر سر دو راهی، حیران و سرگردان بمانند.
وقتی حاجیان به مکه و مدینه مشرف می‌شوند و در آنجا می‌بینند حکام آل سعود آن همه امکانات برای راحتی و رفاه زوار و مردم خود تدارک دیدند و هر سال از چندین پروژه بزرگ ساختمانی و هتل‌های سر به فلک کشیده، سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ‌های دارای ده ها طبقه‌ی منفی و مثبت درعرض یک سال و کمتر، رونمایی کرده و در اختیار زائران قرار می‌دهند، یا در کشور عراق در مدت کوتاهی زائرسراهایی تحت نام «مدینه الزائرین» به فاصله 20 کیلومتری در چهار سمت کربلا – نجف، کربلا - حله، کربلا – بصره و کربلا – بغداد با امکانات عالی و درعین حال ارزان در اختیار مردم عادی عراق و غیره قرار دادند.
از سوی دیگر کارنامه مدیران و مسئولان خود را می‌بینند در سه دهه گذشته، هنوز مصلی تهران و بسیاری از پروژه‌های مشابه دیگر نیمه کاره رها شده، منوریل شهر قم با آن همه هزینه‌های سرسام آور، کیلومترها در سطح زمین معطل مانده و خاک می‌خورد و درحریم عش آل محمد (ص) امکانات رفاهی در شأن و منزلت زائران وجود ندارد و زائران حرم معصومی با هزاران عشق و آرزو می‌آیند، اما آنقدر در پیچ و خم های اطراف حرم برای یافتن یک پارکینگ مناسب سردرگم و اذیت شده و با خاطرات تلخ به آغوش وطن بازمی گردند. در سایر موارد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی نیز به شرح ایضاً.
در این وضعیت، طبیعی است مردم ناخواسته رژیم سلطنتی را به نظام ولایی جمهوری اسلامی ترجیح بدهند، به عبارت روشن‌تر ما اگر چه در تئوری و شعار از ولایت فقیه دم می‌زنیم، اما متاسفانه در مرحله عمل حاکمیت‌های دیگر را ترویج می‌کنیم و با زبانحال مردم را به «سلطنت موهبت الهیست» یعنی همان ضلالت و گمراهی سوق می‌دهیم.
یکی از علمای مورد احترام و عضو بعثه مقام معظم رهبری مشرف به مکه بود؛ شبی برای زیارت به خانه خدا تشرف یافته و خیلی با تأخیر می‌آید؛ وقتی از علت تأخیرش می‌پرسند؟ می‌گوید: در گوشه‌ای از بیت الله الحرام نشسته بودم و فقط برای آل سعود و شخص ملک فَهَد دعا می‌کردم. همه انگشت به دهان و با تعجب می‌پرسند: آقا این چه فرمایشی است؟ شما کجا و دعا برای ملک فَهَد کجا؟ می‌گوید: واقعیت را می گویم وقتی می‌بینم این همه برای رفاه حال زوار و مردم امکانات تهیه کردند و زائر از زیارت و عبادتش لذت می‌برد و تا آخر عمر از این سفر برایش خاطره خوش می‌ماند، علاوه کشورشان از نظر اقتصادی رو به رشد و توسعه است چرا باید بی اعتنا باشم!
هشدار جدی
نگارنده هرگز در صدد القای یأس نیست و سال‌ها در موضوع دست آوردهای انقلاب و نظام کار کرده و قلم زده و هنوز هم امیدواراست اما از واقعیت‌ها نیز نمی‌توان چشم پوشید؛ امروز اگر برای اثبات ولایت فقیه و کارآمدی آن از قرآن، روایت و عقل، صدها دلیل و برهان بیاوریم مشکل بر طرف نخواهد شد، چون این بحث‌ها مربوط به سال‌های پیش از انقلاب و در نهایت اختصاص به دهه شصت داشت، اکنون باید کارآمدی نظامِ ولایت فقیه درعمل نشان داده شود، امروز بهترین دفاع از نظام و انقلاب، مهار تورم و گرانی، عمل به وعده‌ها، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و تأمین زندگی حداقلی و رفاه معقول برای جوانان و آبادانی کشور است که امام و حواریون امام در پی آن بودند و این هم تنها از افراد کاری، قوی، ریشه دار، متخصص، متعهد، آشنا و معتقد به مبانی امام و حواریون بر می‌آید که بدون گرایش‌های مرسوم سیاسی و جناحی برگزیده شده وعهده دار امور شوند. درآستانه انتخابات مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی به گزینش چنین افرادی نیازمبرم داریم.
درغیر این صورت همانطوری که مردم و جوانان در سال 57 مصداق «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً» شدند و فوج فوج به انقلاب، نظام اسلامی و امام روی آوردند، به همین راحتی از آن فاصله گرفته و زمینه‌ شیطنت برای اپوزیسیون‌های خارج نشین و بد خواهان نظام، اسلام و ایران فراهم خواهد شد. تجربه نشان داده مردم با هیچ کسی سر شوخی ندارند و نظام عدالت محور و زندگی توأم با آرامش و آسایش می‌خواهند.
مبادا با جمود به حواشی و غفلت از متون و خالص سازی های مضحک و انزوای انسان‌های ریشه دار و کارآمد و جایگزین آدم‌های ضعیف، زمینه برای شیطنت و دسیسه‌های براندازان و سلطنت طلبان مهیا بشود.
  • نویسنده :
  • منبع :