19 دی: امروز پنجشنبه ۲۵ آبان در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
امروز (پنجشنبه) در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور همچنین استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب اصفهان و غرب استان‌های یزد و کرمان، همین‌طور استان هرمزگان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
در ارتفاعات شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبارهای پراکنده انتظار می‌رود.
تمرکز و شدت بارش‌ها در استان خوزستان، بوشهر، غرب فارس و جزایر شمالی خلیج فارس خواهد بود که در همین رابطه هشدار هواشناسی سطح نارنجی منتشر شده است؛ به‌ویژه اینکه امروز آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.
فردا جمعه ۲۶ آبان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت و آب‌های دریای خزر هم در روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط باعث محدودیت‌هایی در انجام فعالیت‌های دریایی سبب خواهد شد زیرا افزایش ارتفاع موج در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر بارش رخ می‌دهد و علاوه بر این، در مناطق نوار شمالی کشور، از جمله شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی و کرمانشاه بارش باران پیش‌بینی می‌شود و این مناطق کاهش نسبی دما را نیز تجربه خواهند کرد.
در تهران امروز آسمان قسمتی ابری و غبارآلود، به تدریج با وزش باد خواهد بود و در ساعت‌های بعدازظهر گاهی وزش باد شدید خواهد شد.
بیشینه دمای امروز تهران، ۲۱ و کمینه دما فردا ۱۱ درجه بالای صفر خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :