19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور در دولت سیزدهم ساخته شده که ایران به یک معنا به یک کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است و تا بهمن امسال نزدیک به ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.
رضامراد صحرایی ۲۵ آبان‌ماه در دبستان خیری زنده‌یاد حاج احمد بقایی روستای سرتشنیز از توابع شهرستان کیار، از ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه در کل کشور در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: به طور متوسط روزی هشت مدرسه در کشور ساخته شده که ایران به یک معنا تبدیل به یک کارگاه مدرسه‌سازی شده است و تا بهمن امسال نزدیک ۸۰۰ مدرسه دیگر ساخته خواهد شد.
صحرایی با اشاره به اینکه مدرسه محل کاشت بذر ساخت آینده است، افزود: مدرسه یکی از مهم‌ترین نهادهای تربیت دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه می‌توان مدرسه را محل امیدستان‌های ایران نامید، تصریح کرد: مدرسه از هر حیث نقطه امید یک محله، یک شهر و یک کشور است و اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه کار معلم و کار مدرسه کاری غیر قابل مقایسه با هر مأموریت دیگر، است، گفت: این اهمیت مدرسه را نشان می‌دهد و کسی که مدرسه می‌سازد یعنی آینده‌سازی می‌کند و باقیات و صالحات بی‌نظیر را از آن خود می‌کند؛ امسال کمک خیرین در بحث ساخت مدارس بی‌نظیر بود.
صحرایی اظهار کرد: تمام این دانش‌آموزان در آینده مسئولیت مهم کشور را بر عهده خواهند گرفت که پیشرفت و ساخت آینده کشور در گرو تلاش دانش‌آموزان این مملکت است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، ۱۳ پروژه در شهرستان کیار در حال اجرا است که از این تعداد، سه پروژه در سال ۹۲، ۹۸ و ۹۹ شروع شده و از سال ۱۴۰۰ به بعد نیز ۱۰ پروژه در حال اجرا است که پروژه خیری زنده‌یاد احمد بقایی با کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیرین و یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی اعتبارات دولتی انجام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :