19 دی: مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور از فردا خبر داد.
بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شرق و جنوب شرق کشور و استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر ابرناکی بارش و در پاره‌ای مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
علاوه بر این با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین در استان کرمانشاه و لرستان ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور نیز وزش باد پدیده حاکم است.
جمعه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.
شنبه در نوار شرقی کشور و شمال و شرق هرمزگان بارش پراکنده و احتمال رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما وجود دارد، در ضمن اواخر وقت در آذربایجان غربی رگبار پراکنده انتظار می‌رود. بارش‌ها در نوار شرقی و نوار شمالی کشور دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.
یکشنبه نیز در قالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در مناطق مرزی واقع در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش آغاز می‌شود.
روز دوشنبه به تدریج گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران همچنین غرب استان‌های اصفهان فارس و بوشهر را در بر خواهد گرفت. بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال ایلام، شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :