یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «انتخابات و ترک‌تازی تندروها» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

اوضاع انتخابات به گونه‌ای است که اگر از بسیاری از مردم بپرسیم حتی زمان برگزاری انتخابات را هم نمی‌دانند حالا چه رسد به اینکه رد صلاحیت شدن یا نشدن کاندیدی برایشان اهمیت داشته باشد!
از سوی دیگر بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده و به‌خصوص منتقدان دولت که قصد رقابت در مجلس دوازدهم را داشتند، با تشخیص هیئت‌های اجرایی، صلاحیت حضور در انتخابات اسفندماه را ندارند، جالب اینکه این منتقدان صرفاً به جناح اصولگرا هم تعلق نداشتند و بعضاً چهره‌های تندرو جریان مقابل را هم شامل می‌شدند! از ردصلاحیت پزشکیان و علی مطهری تا ردنشدن موسوی لارگانی و نوری قزلجه و ...از گیت هیأت‌های اجرایی خبرهایی بود که طی دو روز گذشته منتشر شد و نگاه‌ها را به سمت دولت چرخاند و ابهاماتی را درباره نگاه دولت به مسئله مهم مشارکت زایی در انتخابات ایجاد کرد.
 اینطور که به نظر می‌رسد برخی‌ها تصمیم قطعی خود را برای مشارکت حداقلی گرفته‌اند و پرشور بودن یا نبودن آن دیگر برای کسی از مردم تا برخی تصمیم گیران ندارد،
اقدام هیأت‌های اجرایی با واکنش‌های زیادی از سوی فعالان سیاسی روبرو شد، محمدعلی ابطحی با کنایه از «دورهمی خالص خالص» روایت کرده و علی ربیعی هم از ردصلاحیت‌ها گلایه کرد و گفت «کاش از التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ابزار ساخته نشود!» حسام الدین آشنا هم از ورود به دوره‌ای جدید روایت کرده که باید از عملکرد هیأت‌های اجرایی به هیات نظارت پناه بود.
نوری قزل جه نماینده مجلس در این باره می‌گوید: این تندروها هستند که فضای سیاسی کشور را به هم می‌ریزند البته تعداد بالایی نیستند اما به دلیل اینکه در مصادر قدرت قرار گرفتند، این اقدام را انجام می‌دهند. اشخاصی که در سایه گذاشته امور را مدیریت می‌کند و به اصطلاح خودشان الک خالص‌سازی را تنگ‌تر و حلقه‌های آن را کوچک‌تر می‌کنند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجلس می‌گوید: در مجموع متأسفانه شاهد روند مهندسی انتخابات هستیم که این موضوع از زمان تشکیل هیئت‌های اجرایی آغاز شد زیرا افراد تعیین شده معتمد و شناخته شده مردم نبودند و برای اولین بار بیش از ۹۵ درصد ترکیب فکری آنها از یک تفکر تندرو هستند که وابستگی شدیدی به دولت آقای رئیسی دارند که در ۴ دهه پس از انقلاب بی‌سابقه است.


  • نویسنده :
  • منبع :